وزیر خارجه آمریکا در نشست استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت حتی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، تأثیرات برجام را در بهبود امنیت این رژیم تأیید کرده است.

کری: «ایزنکوت» هم تأثیرات «برجام» در بهبود امنیت اسرائیل را تأیید کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جریان نشستی در کمیته روابط خارجی مجلس سنا، روز سه‌شنبه گفت که «گادی ایزنکوت»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تأیید می‌کند که توافق هسته‌ای با ایران به تقویت امنیت این رژیم منجر شده است. 

کری، با تکرار ادعاها علیه ایران، گفت که «برجام» تمامی مسیرهای دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود «و جهان و متحدان ما را امن‌تر می‌کند.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «و اگر در این مورد شک دارید، متن صحبت‌های ژنرال ایزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل را بخوانید که اخیراض در کنفرانسی در اسرائیل گفت که در حال حاضر، به خاطر وجود این توافق، دیگر از جانب ایران تهدید هسته‌ای علیه موجودیت اسرائیل وجود ندارد.»

ایزنکوت، طبق گزارش رسانه صهیونیستی هاآرتص، در کنفرانسی سالانه در تل‌آویو گفته بود با آنکه توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 دربرگیرنده «خطرات بسیار» است، فرصت‌هایی هم برای اسرائیل دارند.

جان کری، اضافه کرد دولت آمریکا در ماه‌های پیش رو، رایزنی‌های نزدیک با کنگره را برای نظارت بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای و همچنین اتحاد آمریکا با متحدانش در برابر «اقدامات و سیاست‌های ثبات‌زدای ایران» ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد: «تا اندازه‌ای به دلیل چالش‌های ناشی از ایران و سایر تهدیدها، ما وارد همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل، در سطحی بی‌سابقه شده‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد کشورش به کمک به رژیم صهیونیستی برای مقابله با چالش‌های امنیتی و حفظ برتری نظامی در منطقه کمک خواهد کرد. 

کری ادامه داد: «ما هر روز با اسرائیل برای وضع تحریم‌ها و جلوگیری از دست‌یابی سازمان‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله به منابع مالی و سلاح همکاری می‌کنیم.»

کری تصریح کرد: «از سال 2009، ما بیش از 23 میلیارد دلار در قالب کمک نظامی خارجی به اسرائیل کمک کرده‌ایم.»

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره میزان پولی که ایران در نتیجه اجرای برجام به آن دست خواهد یافت گفت این رقم کمتر از 50 میلیارد دلار خواهد بود. 

پیش از این مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته بودند که رقم کل آزاد شده برای ایران، پس از اجرای برجام، 100 میلیارد دلار خواهد بود که بیش از این نیمی از این رقم صرف بدهی‌های ایران خواهد شد. 

انتهای پیام/ *  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.