قدس آنلاین - یزد : سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم گفت : عملیات مرمت و ساماندهی خانه باغ تاریخی دکتر صالحی هرات با اعتباری بالغ بر هشتاد میلیون ریال آغاز شد

نورپردازی و مرمت خانه باغ صالحی هرات در شهرستان خاتم

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، علی اصغر دشتی زاد با بیان این خبراظهارداشت : خانه دکتر صالحی از خانه باغ های تاریخی شهرستان خاتم می باشد که در بخش مرکزی و در شهر هرات واقع شده است. این بنا به لحاظ الگوی کلی یک خانه ـ باغ محسوب می گردد که از لحاظ پلان و فرم کلیL  شکل بوده و در ضلع جنوب غربی دارای دو طبقه و در ضلع دیگر یک طبقه می باشد.

وی افزود: این بنا دارای تزییناتی در نمای خود از نوع گچ بری هایی به اشکال اشک و گل های شش پر و نیز گلدانی است که به صورت قرینه در نمایه کار رفته است. از دیگر تزیینات آن می توان به آجرهای به کار رفته در خط آسمان بنا اشاره نمود.

دشتی زاد خاطرنشان ساخت: مرمت و ساماندهی خانه دکتر صالحی هرات از محل اعتبارات سال 1394 از اسفندماه ماه سال جاری آغاز و تا اردیبهشت سال 95 به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: این پروژه به صورت امانی و با آیتم های اجرایی سیم گل و دم گیری بدنه، نماسازی آجری، سیم گل سقف و نورپردازی اجرا خواهد شد.

گفتنی است: این بنای تاریخی در سال 1387 با شماره ثبتی 25102 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.