صندوق کارآفرینی امید با تدوین دستورالعملی نحوه حمایت از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها، معلمان و سایر گروههای هدف مورد نظر را اعلام کرد.

  جزئیات نحوه حمایت صندوق کارآفرینی امید از خبرنگاران و معلمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا،صندوق کارآفرینی امید با هدف شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزا در مناطق شهری و روستایی و در راستای تبیین سیاستهای اشتغالزا از طرح‌های کسب و کاری که به صورت زنجیره تولید یا خوشه‌های کسب و کار در مناطق روستایی و شهری قابلیت اجرا دارند، حمایت و از تمامی طرح‌های خبرنگاران، معلمان روستاها، کارشناسان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی با محوریت مذکور استقبال می‌کند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند بر اساس ضوابط تعیین شده نسبت به ارسال طرح‌های شبکه‌ای یا خوشه‌ای یا زنجیره‌های بهم پیوسته تولید شناسایی شده به روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید و یا از طریق مراکز پستی و سایت صندوق اقدام کنند.

 

ضوابط مورد نظر برای پذیرش طرح‌ها :

 

الف – خوشه‌های کسب ‌وکار: به مجموعه فعال در یک گرایش از کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی (استان) متمرکز شده، امکان همکاری در تکمیل فعالیت‌های یکدیگر را داشته و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار باشد.

 

ب – شبکه کسب ‌وکار: به مجموعه‌ای از واحد‌های کسب‌وکار اطلاق می‌شود که برای مواجه با مشکلی مشترک و یا استفاده از فرصتی مشترک با هم همکاری کنند. شبکه‌ها به دو شکل ثبت شده و ثبت نشده وجود دارند. شبکه‌ها معمولا به صورت ثبت نشده شکل گرفته و در صورت اقتضاء در قالب انجمن، تعاونی، کنسرسیوم و شرکت سهامی ثبت می‌شوند.

 

ج – پشتیبان: عبارت است از افراد حقیقی و حقوقی که با یک هدف مشخص جهت تولید، اقدام به ساماندهی، هدایت و حمایت تعدادی از افراد داوطلب جهت تولید خوشه‌ای در قالب تولید مبتنی بر سفارش یا تولید انبوه برای بازار می‌نماید.

 

ماده 1 ارائه‌ و شناسایی طرح‌ها که به صورت شبکه‌ای یا خوشه‌ای یا زنجیره بهم پیوسته تولید از قانون پاراتو تبعیت می‌کنند (20 درصد کسب و کارها 80 درصد تولید محصول منطقه را تشکیل می‌دهند) که با توجه به ظرفیت‌های استانی از لحاظ موقعیت جغرافیایی، تقاضا، تامین مواد اولیه و یا بازار و سایر موارد مرتبط می‌تواند با حمایت های صندوق منجر به تولید انبوه محصول و ایجاد اشتغال بیشتر شود یا حلقه‌های مفقوده شبکه یا خوشه قابل شناسایی و با رفع آن باعث ارتقاء سطح کیفی محصول و افزایش سهم بازار شوند.

 

ماده 2 طرح‌های شناسایی شده می‌تواند در قالب گزارش‌های تصویری، صوتی (مصاحبه با عامل تولیدی یا توسعه) و متنی باشند.

 

ماده 3 نتیجه تایید طرح‌ها پس از بررسی در کمیته ارزیابی طرح حوزه معاونت، ساماندهی و توانمندسازی اعلام می‌شود.

 

ماده 4 در صورت تایید طرح‌های ارسالی توسط کمیته ارزیابی، به تناسب نوع کسب ‌وکارها از لحاظ میزان اشتغالزایی به ویژه در بخش روستایی، پایداری، توسعه‌مداری و توجه به امر بازار محصولات نسبت به پرداخت حق‌الزحمه از حداقل 500.000 ریال تا حداکثر 2.000.000 ریال با نظر کمیته اقدام خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس دستورالعمل صندوق کارآفرینی امید، آن دسته از طرح‌ها با محوریت مناطق روستایی که در چارچوب موارد ذکر شده در بخش‌های پشتیبان و خوشه‌های تولید شناسایی شده‌اند، از حمایت‌های بیشتری توسط صندوق برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.