قدس آنلاین - یزد : رئیس کل دادگستری استان یزد گفت : در بحث انتخابات و ایام تبلیغات تاکنون پرونده خاصی تشکیل نشده است که از این حیث استان یزد در کشور جزء استان های نمونه است.

استان یزد از حیث آرامش و رعایت قانون نمونه است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، محمدرضا حبیبی در ششمین نشست ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان یزد اظهارداشت : در استان یزد تا بدین جای کار فقط یک شکایت راجع به مسائل انتخاباتی ثبت شده است که این در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: شهرداری تأمین نیرو و نیروی انتظامی حمایت ، پشتیبانی و تأمین امنیت را از فرمانداری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری داشته باشند تا با ارشاد قانونی ، تبلیغات غیر مجاز از سطح شهر جمع آوری شود .

این مقام قضایی قانون را محترم دانست و تصریح  کرد: نمی توان با تفاسیر مختلف و به بهانه های همچون ترویج شور انتخاباتی چشم بر بی قانونی بست.

وی خاطر نشان ساخت : به هرحال نوع و اندازه پوستر های تبلیغاتی در تبلیغات مجلس در قانون تصریح شده است .

رئیس کل دادگستری کل استان یزد گفت : اگر امروز بنا به مصلحت قرار باشد چشم از تخطی از قانون ببندیم دیگر نمی توان حد و مرزی را برای تخطی از قانون تعیین کرد.

وی اقزود : اگر قانون متناسب شرایط تبلیغات و ایجاد شور انتخاباتی نیست باید طبق ضابطه تصریح شده در همان مجلس شورای اسلامی اصلاح گردد و تامادامی که این مسئله محقق نشده است قانون قبل استوار و همه ملزم به رعایت آن هستند.

حبیبی ارائه صحبت ها و تذکرات دستگاه قضایی به سایر عوامل دخیل در انتخابات را دلیل بر وجود همدلی و تعامل در استان ذکر کرد و بیان داشت : تمام دقت و اهتمام ما به مسئله قانون مداری به علت ماندن استان یزد در جمع استان های کم حاشیه و بدون تخلف و جرم در عرصه انتخابات است.

وی تصریح کرد : در زمان برگزاری و شمارش آراء نیز باید رعایت مُرّ قانون ملاک عمل باشد تا مبادا به علت قصور و سهل انگاری ، قرار بر ابطال آراء یک صندوق و شاهد ایجاد حاشیه در مسائل دیگر و پس از انتخابات باشیم.  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.