رئیس بسیج اساتید کشور گفت: دولتمردان در وهله نخست برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای ۵+۱ را جرایی کرده تا ببینیم آمریکایی‌ها در برجام اول چه‌ می‌کنند، بعد به فکر برجام‌های دیگر باشیم.

دولت قول و قرارهای برجام یک را اجرایی کند بعد به فکر برجام دو باشد/ کاری در زمینه معیشت مردم ندیدیم

به گزارش قدس آنلاین، سهراب صلاحی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مطرح‌شدن اجرای برجام دو در کشور، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که دولتمردان در وهله نخست برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و کشورهای 5+1 را اجرایی کرده تا ببینیم آمریکایی‌ها در برجام اول چه‌ می‌کنند، بعد به فکر برجام‌های دیگر باشیم.
وی افزود: از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود تا به وعده‌هایی که داده عمل کند، وی گفته با امضای این قرارداد معضل آب کشور و همه مشکلات اقتصادی حل خواهد شد، اما منتظر قول و قرارهایی هستیم که قرار است به‌ واسطه برجام عملی شود.
رئیس بسیج اساتید کشور ادامه داد: معتقدم در وهله نخست باید آن قول و قرارها عملیاتی و معیشت مردم حل شود تا مردم بفهمند در مقابل این هزینه‌های بسیار بزرگی که در بحث هسته‌ای دادیم به چه چیزهایی رسیدیم؛ در نتیجه پس از حصول اعتماد مردم آن زمان به برجام دو پرداخته و آن را عملیاتی کنند.
صلاحی تصریح کرد: جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد نظام اقتصادی، سیاسی و علمی کشور وابسته به نظامی شود که از سوی آمریکایی‌ها طراحی و مدیریت می‌شود؛ دانشمندان و نخبگان ما می‌دانند که مدیران اتاق‌های فکر آمریکا، صهیونیست‌ها هستند و نسبت این صهیونیست‌ها با ایران مشخص است.
وی ضمن اشاره به اینکه باید به دنبال گفتمان‌سازی و شکل‌گیری یک مدیریت جهادی باشیم، تأکید کرد: تنها مدیران جهادی می‌توانند اقتصاد مقاومتی را درست اجرا کنند.
صلاحی معتقد است، مشکل اصلی امروز کشور بحث معیشت مردم بوده که تنها نسخه شفابخش آن همان اصول و سیاست‌های ابلاغ شده اقتصاد مقاومتی است.
رئیس بسیج اساتید کشور با اشاره به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: تاکنون در این رابطه از دولت چیزی ندیدیم، اما لازم است دوستان و فرزندان انقلاب برای شکل‌گیری یک مدیریت جهادی گفتمان‌سازی کنند، چراکه اقتصاد مقاومتی را فردی اجرا می‌کند که خود را وقف انقلاب کرده و نمی‌خواهد نظام را به سمتی ببرد که فقط منافع خود را حفظ کند.
صلاحی در پایان خاطرنشان کرد: نیازمند فضایی مشابه فضای دفاع مقدس هستیم، زیرا فرماندهان در دوران دفاع مقدس جلوتر از سربازان به میدان می‌رفتند که اکنون مسئولین نیز باید جلوتر از کارگران و تولیدکنندگان در موضوع اقتصاد مقاومتی به میدان بیایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.