روزنامه گاردین روز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه شمار افراد بی خانمان تنها در انگلیس در طول یک سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، نوشت: گروه های مدنی و خیریه ها این روند افزایشی را 'شرم آور' و 'ننگین ' خوانده اند.

افزایش ' شرم آور' ۳۰درصدی شمار بی خانمان ها در انگلیس طی یکسال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، گاردین نوشت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی منابع دولتی، شمار افراد بی خانمان در انگلیس ( صرف نظر از ولز، ایرلندشمالی و اسکاتلند) از سال 2010 میلادی و روی کار آمدن دولت دیوید کامرون به دو برابر و تنها در طول یک سال گذشته یک سوم افزایش داشته است.
این روزنامه افزود: در حال حاضر 3هزار و 569 تن بی خانمان در انگلیس به سر می برند. 
گاردین نوشت: در سال 2015 میلادی تعداد بی خانمان ها در انگلیس 940 تن گزارش شد، که گفته می شود این میزان نسبت به سال پیش از آن 27 درصد افزایش نشان می دهد.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، تنها در منطقه «وستمینستر» لندن که میزبان وزارتخانه ها و از جمله دفتر نخست وزیری و پارلمان است، 265 بی خانمان و کارتن خواب به سر می برند. 
گاردین افزود: در همین حال شمار بی خانمان هایی که متاثر از شرایط زندگی دچار بیماری های روانی شده اند از 711 تن در سال 10-2009 میلادی به 2 هزار و 343 تن در سال 15-2014 رسیده است.
این روزنامه انگلیسی عنوان کرد: در حال حاضر از هر ده بی خانمان چهار تن از آنها از مشکلات روحی و روانی رنج می برند.
گاردین افزود: فقط در لندن، 43 درصد از افرادی که بی خانمان هستند انگلیسی، 36 درصد از آنها از اروپا و اروپای شرقی و 18 درصدشان نیز رومانیایی هستند.
این روزنامه افزود: از این میزان همچنین 14درصد زن و 12 درصد زیر 26 سال هستند.
گاردین نوشت: خیریه های مدافع بی خانمان ها در انگلیس افزایش این آمار را «ننگین» و «شرم آور» خوانده و از دولت انگلیس خواسته اند تا در خصوص مقابله با این پدیده رهیافتی را اتخاذ کنند.
گاردین نوشت: 'جان اسپارکس'، مدیر خیریه «کرایسیس» با بیان اینکه میانگین نرخ مرگ و میر در میان بی خانمان های انگلیسی به مرز 47 سال رسیده است به دولت انگلیس هشدار داد که باید «همین حالا» اقدام کند.
این روزنامه افزود: 'هوارد سنکلر' مدیر خیریه 'سنت مونگو ' نیز ضمن بی سابقه خواندن شمار بی خانمان های انگلیسی، وخامت وضعیت روانی آنها را تکان دهنده خواند.
گاردین به نقل از وی افزود: کمتر کسی این را یک رسوایی نخواهد خواند که بیماران روانی بی خانمان باشند. به نظر می رسد که این افراد آسیب پذیر در شرایط خطرناک و غیر بهداشتی شان باقی خواهند ماند. 
این روزنامه انگلیسی نوشت: خیریه «سنت منگو» درصدد نوشتن نامه ای به دیوید کامرون نخست وزیر است که در آن از دولت بخواهد تا رهیافتی را در خصوص مقابله با معضل بی خانمانی و پیوند آن با بهداشت روانی اتخاذ کند.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، از زمان بروز بحران مالی در سال 2008 میلادی، در حدود 45 درصد از بودجه طرح های مقابله با معضل بی خانمانی از سوی دولت کاهش یافت.
گاردین نوشت: 'مارکوس جونز' از مدیران ارشد وزارت جوامع و دولت های محلی انگلیس می گوید که دولت برای مقابله با بی خانمانی 139 میلیون پوند اعتبار در نظر گرفته است.
این روزنامه افزود: با این حال موسسه 'کرایسیس' سیاست های ریاضتی دولت انگلیس و کاهش هزینه های رفاهی را از عوامل اصلی افزایش روند بی خانمانی در انگلیس می داند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.