رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و عضو تیم معالج آیت‌الله واعظ طبسی گفت: در حال حاضر تیم پزشکی به این نتیجه نرسیده است که آیت الله طبسی را جابه جا کند.

تیم پزشکی قصد جابه‌جایی آیت‌الله طبسی را ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر قاسم سلطانی امروز در نشست خبری که در خصوص آخرین وضعیت آیت‌الله طبسی در بخش آی سی یو بیمارستان امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله طبسی باید از همه جهات به ثبات برسد. برای انجام اقدامات درمانی ایشان پزشکانی از تهران نیز به مشهد آمدند و از تمام امکانات موجود استفاده شده است.

وی افزود: ساعت 15 روز گذشته که آیت‌الله طبسی را به بیمارستان منتقل کردند تحت نظر ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت بلافاصله تیم پزشکی تشکیل شد، شرایط اولیه بحرانی بود، اما در حال حاضر از نظر وضعیت کلی به ثبات نسبی رسیدیم.

سلطانی افزود: تمام امکانات لازم فراهم شده و کم و کسری نداریم، همچنین درمان به خوبی در حال پیشروی است و از شرایط موجود نیز راضی هستیم.

رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در حال حاضر آیت‌الله طبسی تنفس دارند، اما در حالت هوشیاری نیستند زیرا از داروهای بیهوشی استفاده می‌کنیم تا بر روی سیستم قلب و عروق ایشان فشاری وارد نشود.

وی عنوان کرد: فعلا احتمال عمل جراحی برای ایشان وجود ندارد زیرا یک مشکل تنفسی حاد بوده و سریعا اقدامات پزشکی برای ایشان انجام شده است.

وی در خصوص اینکه مطرح شده بود آیت‌الله طبسی دچار مشکل مغزی بوده است، عنوان کرد: اینکه دقیقا بگوییم مشکل مغزی وجود دارد، امکان ندارد و باید از طریق ام آی آر و سی تی اسکن متوجه شویم.

عضو تیم معالج آیت‌الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: ام آی آر و سی تی اسکن را به ساعات آینده موکول کرده‌ایم زیرا در حال حاضر ایشان هوشیاری کامل ندارند.

سلطانی اظهار کرد: طبق گزارشاتی که تیم اورژانس داده در مرحله اول یک احیا برای ایشان انجام شده است، اما زمانی که به بیمارستان رسیدند فشار و نبض داشتند که مشکلات دیگر نیز رفع شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر آیت‌الله طبسی از ثبات نسبی برخوردارند، در هیچ جای دنیا در خصوص بیمارانی که داخل کما می‌شوند نمی‌توان پیش‌بینی انجام داد.

عضو تیم معالج آیت‌الله واعظ طبسی اظهار کرد: اگر لازم باشد اقدامات بیشتری نیز برای ایشان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بیمارانی که دچار کما می‌شوند، چندان قابل پیش‌بینی نیست، افزود: افراد باید به اظهار نظراتی که فقط از طریق تیم پزشکی منتشر می‌شود، توجه کنند. در حال حاضر توکلمان به خداست و درمان نیز خوب پیش می‌رود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.