۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 354337

همزمان با انتشار اخبار مربوط به تقویت روابط تل آویو و قاهره، برخی رسانه های خبری از انتقال مقر سفارت رژیم صهیونیستی به مکانی امن در قاهره خبر دادند.

اسرائیل در قاهره به دنبال مکانی امن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، برخی منابع امنیتی گزارش دادند که طی روزهای آینده مقر سفارت رژیم صهیونیستی که اکنون در محل سکونت سفیر این رژیم در حی المعادی قرار دارد، به التجمع الخامس انتقال داده می شود.

بر اساس این گزارش، تدابیر شدید امنیتی در مقر جدید سفارت رژیم صهیونیستی به منظور تامین امنیت کارکنان سفارت و سفیر این رژیم اتخاذ شده و در مکانی دور از مجتمع های مسکونی قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش، مقر کنونی سفارت این رژیم که در خیابان مصطفی کامل در المعادی قرار دارد، نیازمند اتخاذ تدابیر شدید امنیتی است زیرا در یک منطقه مسکونی قرار دارد.

این در حالی است که انقلابیون مصر در سپتامبر سال 2011 به مقر سفارت رژیم صهیونیستی در الجیزه حمله کرده و سفیر این رژیم را وادار کردند شبانه از قاهره خارج شود.

در همین راستا ساکنان حی المعادی نیز نسبت به وجود مقر سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه آنها و تشدید تدابیر امنیتی در این منطقه اعتراض کردند.

انتشار این خبر در حالی است که چند روز گذشته شاهد تحولاتی در جهت تقویت روابط تل آویو و قاهره بوده است و در همین رابطه پایگاه «رادیو اسرائیل» گزارش داد که «حاییم کورن» سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره روز چهارشنبه با «توفیق عکاشه» عضو پارلمان مصر در منزل وی دیدار و درباره فرصت های همکاری دوجانبه در زمینه های اقتصادی، کشاورزی و آموزشی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، این دیدار در منزل عکاشه و بنا به دعوت وی در فضایی مثبت و صمیمی برگزار شد و طی آن دو طرف توافق کردند که این دیدارها و گفت وگوها درباره موضوعات فوق الذکر ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی گزارش دادند که «حازم خیرت» سفیر جدید مصر در تل آویو روز پنج شنبه در یک مراسم رسمی در مقر روسای رژیم صهیونیستی واقع در قدس اشغالی، با ریولین دیدار و استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

بر اساس این گزارش، سفیر جدید مصر پس از گذشت 3 سال از احضار سفیر قبلی این کشور از تل آویو که در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه صورت گرفت، از روز پنج شنبه رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی در مصر، روابط این کشور با رژیم صهیونیستی که در زمان محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به جماعت اخوان المسلمین تیره شده بود، بار دیگر تقویت شده است تا حدی که برخی مسئولان این رژیم از السیسی به عنوان گنج دوم استراتژیک اسرائیل پس از حسنی مبارک یاد می کنند.

در همین رابطه اخیرا اظهارات یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی درباره روابط صمیمانه و هماهنگی های امنیتی بیشتر بین این رژیم و مصر و اقدام این کشور به تخریب تونل های غزه بنا به درخواست تل آویو، خشم برخی از مقامات مصر را برانگیخت و به دنبال آن رسانه های خبری گزارش دادند که سفر قریب الوقوع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره به تعویق افتاده است زیرا در شرایط کنونی مصر این قبیل اظهارات مقامات صهیونیست و سفر نتانیاهو به قاهره خشم معارضین السیسی را تشدید خواهد کرد.

عکاشه: به زودی با نتانیاهو در تل آویو دیدار می کنم

دیدار توفیق عکاشه عضو پارلمان مصر با حاییم کورین سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، خشم برخی از نمایندگان پارلمان مصر و برخی محافل سیاسی مصر مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل را برانگیخت.

این نمایندگان توفیق عکاشه را به تلاش در جهت عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس متهم کردند.
عکاشه در یک اقدام کاملا گستاخانه و بی اعتنا به سیل انتقادات و اتهامات مطرح شده علیه وی گفت که با سفیر اسرائیل در قاهره پیرامون ترتیب دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تل آویو به توافق رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: 5 سال پیش که عضو پارلمان مصر بود به سرزمین های اشغالی 1948 سفر کرده است.
برخی منابع خبری نوشتند که توفیق عکاشه و شماری از نمایندگان پارلمان مصر طی چند هفته آینده راهی سرزمین های اشغالی 1948 می شوند و با مقامات اسرائیلی دیدار و گفت و گو می کنند.

عکاشه از جزییات دیدار اخیرش با سفیر اسرائیل در قاهره پرده برداشت و گفت:« با این سفیر پیرامون دو مساله به بحث و گفت و گو کردیم، یکی ساخت مجسمه جمال عبدالناصر رئیس جمهور پیشین مصر و نصب آن در مرکز شهر تل آویو است و دیگری کمک اسرائیل به مصر در زمینه حل مشکل سد النهضت می باشد.»  

وی تصریح کرد:« به سفیر اسرائیل گفتم که اگر جمال عبدالناصر نبود اسرائیلی وجود نداشت، باید انور سادات را از قبر بیرون بکشید و او را به گلوله ببندید.»

وی یادآور شد که سفیر اسرائیل در قاهره خواستار تشکیل دو کشور برای حل و فصل مساله فلسطین شد.
تعدادی از نمایندگان پارلمان مصر در واکنش به این رفتار گستاخانه عکاشه، خواستار بازجویی از این نماینده و لغو عضویتش دراین پارلمان شدند.  

عکاشه در واکنش به اقدام نمایندگان پارلمان مصر گفت:« بنده از هیچ گونه مجازاتی نگران نیستم، هیچ کس نمی تواند عضویت مرا در پارلمان لغو کند، زیرا بنده مرتکب هیچ تخلف قانونی و حقوقی نشده ام.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.