دکتر علی آقا محمدی

آیت الله طبسی بزرگ مردی است که کمتر کسی می تواند همانند او بیاندیشد و عمل کند

آغاز فعالیتهای انقلابی جوانان همدانی و بنده در سال 1345 که  هنوز در آستانه جوانی بودیم و تاسیس کانون جوانان مکتبی همدان در سال 1348 یکی از لحظات سرنوشت سازی بود که ارتباط مجموعه جوانان انقلابی استان همدان را با مشهد مقدس افزایش داشت بنحوی که در مسیر پر تلاطم مبارزه با رژیم پهلوی یکی از مراکزی که بیشترین ارتباط را با انقلابیون برقرار می کرد شخصیت های انقلابی بزرگی بودند که در مشهد حضور داشته و در آن زمان کانون دینی مشهد الرضا (ع) به شمار می رفتند که از میان این بزرگوران چهره های شاخص انقلابی چون مقام معظم رهبری و حضرت آیت الله واعظ طبسی از جمله شخصیت هایی بودند که مسیر درستی را پیش روی جوانان انقلابی گشوده و در راه آشنایی با اصول و مبانی انقلاب اسلامی  بسیار راهگشا بودند.
بی شک آنچه که از حضرت آیت الله واعظ طبسی به یاد دارم پیگیری مبارزات انقلابی است که با برنامه و هدفمند به مسیر متعالی مد نظر خود ادامه می دادند. پیگیری همه جانبه ایشان تکیه گاه مناسب و امنی برایجوانانی بود که در آغاز راه مبارزه با رژیم پهلوی قرار داشتند بنابراین با صراحت و قاطعیت می توان گفت که حضرت ایت الله واعظ طبسی ستون محکمی برای استان خراسان، مشهد مقدس و انقلاب اسلامی بودند.
نفوذ و شخصیت محکم آیت الله واعظ طبسی در بین سایر علما و اعتمادی که به علم و دیانت ایشان وجود داشت موجب شد ایشان در میان سایر علما عهده دار نقشی بی بدیل شوند که در راستای وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)  هماهنگی فعالیت های بین علما برعهده ایشان بود که آیت الله واعظ طبسی از چهره هایی بود که در این زمینه بیشترین نقش را ایفا کرد. با شناختی که حضرت امام خمینی (ره) به مقاومت، متانت، صبوری و بی توجهی به امور دنیوی از آیت الله طبسی سراغ داشتند بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایشان را به عنوان تولیت آستان مقدس ثامن الحجج علیه السلام برگزیدند که به حق انتخاب شایسته و به جایی بود بنحوی که ملت ایران در طی سالهای تولیت این بزرگوار از نزدیک شاهد فعالیت هایی بودند که نشان می داد آیت الله واعظ طبسی خود را کاملا وقف امام رضا علیه السلام کرده است.
توسعه حرم مطهر رضوی و افزایش ظرفیت های هنری که ایشان در دوران انقلاب اسلامی ایجاد کردند یکی از مسائلی است که نشان دهنده اوج توسعه هنری در آستان قدس رضوی است که تا پیش از تولیت ایشان بی سابقه بوده است. توسعه حرم به لحاظ کمی و کیفی از کم نظیرترین فعالیتهایی است که در زمان حضرت آیت الله واعظ طبسی انجام شد. در یکی از بازدیدها در زمان معاونت صدا و سیما متوجه استفاده از برترین هنرمندان ایران در آستان قدس رضوی شدم که از جمله خلاقیت هایی بود که حضرت آیت الله طبسی نگاه ویژه ای به این مساله داشت. تاسیس و توسعه دانشگاه رضوی، ایجاد کتابخانه و به روز کردن  و تجهیز آن بنحوی که برترین کتابهای خطی به صورت دیجیتالی در دسترس همگان قرار دارد، موزه آستان قدس که با دیگر موزه ها تفاوت هایی اساسی دارد و نظامات اداری و خدمت رسانی به زوار و مجاورین حرم مطهر امام رضا (ع) از جمله موضوعاتی است که نشانه ای دال بر کم نظیر بودن این شخصیت بزرگوار است.
شناخت ویژگی های حضرت آیت الله واعظ طبسی در زمان خادمی حضرت امام رضا علیه السلام و همراهی با ایشان در طی نه سال گذشته در مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضویت در شورای عالی فرهنگی استان قدس رضوی موجب شده که اینک ایشان را به عنوان شخصیتی که از جامعیت بسیاری برخوردار بودند معرفی کنم. مردی بزرگ که کمتر کسی می تواند همانند او بیاندیشد و عمل کند. شخصیت کم نظیر یا بی نظیری که در ذهنم از ایشان به یادگار دارم همواره مرا به یاد انضباط کاری ،تقید به کار و تعهد به مسولیت ایشان می اندازد.
حضرت آیت الله طبسی این شخصیت انقلابی و خدایی انسانی است که شاید امروز به درستی شناسانده نشده و مردم کمتر از مردی بدانند که با امکانات وسیع دنیوی و امکاناتی که به لحاظ تولیت آستان قدس رضوی در دسترس داشت کمترین اعتنایی به مال دنیا نداشتند و آنچه برای ایشان مهم بود گسترش معارف ناب اسلام واقعی و عشق به ائمه معصومین و خادمی امام رضا علیه السلام بود. در حقیقت ایشان بی میل به دنیا و مایل به راهی که ولایت مداران عالم پیمودند نشان دادند که  یک مجاهد بصیر و ولایتمدار خود را فقط خادم اسلام می داند و بس و دراین راه تا آخرین لحظات عمر خود برای اعتلای فرهنگ اسلامی تلاش می کند آنچنان که ناخوش احوال همچون ملت غیور ایران در هفتم اسفند شاید آخرین حماسه زندگی اش را رقم زد...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باز نشسته IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    کمی از خدمات ایشان به مردم را بنویسید
  • lمهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    خود آقای آقا محمدی از بزرگمردان است چون سی تا شغل دارد !