۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 354876

دکتر قاضی زاده هاشمی صبح امروز یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره آیت الله واعظ طبسی منتشر کرد.

درباره آیت الله

به گزارش قدس آنلاین، وزیر بهداشت یادداشتی را با عنوان درباره آیت الله در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد که در

در مورد هر شخصیتی، قضاوتهای متفاوتی می شود. قضاوت من در مورد آیت الله واعظ طبسی، ره آورد آن چیزی است که شاهد بوده ام. و صادقانه برایتان نقل می کنم.
طی ۳۰ سال گذشته صرفا به آموزش، پژوهش و طبابت مشغول بوده ام. پست سیاسی نداشته ام، بلکه از سیاست گریزان بوده و هستم. لذا آنچه روایت می کنم؛ نه دفاع از قدرت، که پاسداشت اخلاق است.
من نیز سخنان بسیاری در مورد آیت الله طبسی شنیده بودم و برخی از آنها حتی در باورم نیز جای گرفته بود. اما طی دو سال گذشته که به دلیل بیماری‌شان، چند نوبت به دیدارشان رفتم؛ مشاهده کردم همچنان در خانه‌ای زندگی می‌کنند که از زمان انقلاب هم در آن ساکن بودند.
خانه‌ای که در و دیوار و پنجره‌هایش فرتوت و روایتگر کهن سالی منزل بود. در این دیدارها روی همان مبل‌هایی نشستم که ۳۵ سال پیش، روی‌شان نشسته بودم. با خودم گفتم اگر این ساده زیستی نیست، پس چیست؟
ای کاش صدا و سیما به این وجه از وظایفش نیز عمل می‌کرد و در مستندی، زوایای گوناگون زندگی بزرگان دینی ما، از جمله آیت الله طبسی را به تصویر می‌کشید تا مردم آگاه‌تر شوند. اینکه مسوولین نظام را صرفا در موقعیت رسمی و پر زرق و برق نشان دهیم، طبعا به معنی سانسور نمودن حقایق وجودی و ساده زیستی بسیاری از آنهاست؛ ظلمی بزرگ.
شاید مردم ندانند که جناب آقای طبسی طی ده سال گذشته بسیار آزار دید. از آن رو که یکی از مخالفان جدی اتفاقات گوناگون سیاسی و اقتصادی آن سال‌ها بود و به واقع در حق ایشان ظلم شد.
من با تمام وجود، سوء استفاده کنندگان از قدرت را دشمنان انقلاب، اسلام و مردم می‌دانم؛ اما با اطمینان شهادت می‌دهم که آیت الله طبسی این گونه نبوده و چنین زندگی نکرده است.
ایشان البته دستگاه عظیم اقتصادی آستان قدس را تحت نظر داشت؛ اما هیچ گاه ندیدم جز رعایت حدود الهی، عملی انجام دهد. حتی گاهی صمیمی‌ترین دوستانش از این حد رعایت اخلاق و مرزهای عقیدتی متعجب می‌شدند، او اما هیچ‌گاه از آرمانش دست برنداشت. ایشان برای مراقبت از وقف و انجام وظیفه، بسیاری ناملایمات را به جان خرید که شاید خودشان از بازگو کردن آنها رضایت نداشته باشند.
اشاره می کنم که آیت الله طبسی در دفاع از آیت الله هاشمی رفسنجانی با بسیاری از دوستان و حتی هم لباسی‌های قدیمی اختلاف نظر پیدا کرد، اما تا آخرین لحظه بر نظر خود ایستاد. خلاصه اینکه؛ آن چه از ایشان دیدم، پایبندی به عقاید، هم رنگ جماعت نشدن و به قول عوام، نان به نرخ روز نخوردن بود و بس.
شاید بسیاری این سخنان را باور ‌نکنند؛ به دلیل پاره‌ای شنیده‌های نادرست که در مورد خیلی از بزرگان انقلاب گفته می‌شود. نظر افراد محترم است، اما حواسمان باشد که گمان نادرست راجع به افراد داشتن، فعل اخلاقی نیست. گو اینکه همه چیز، روزی در پیشگاه خدا روشن می‌شود.
از خداوند قادر متعال می‌خواهم به همه ما بینشی عنایت کند که تنها بر اساس شنیده‌ها قضاوت نکنیم. و چنان در مورد افراد سخن بگوییم و عمل نماییم؛ که به فرموده علی (ع) دوست داریم همانگونه درباره خودمان بگویند و عمل کنند. تا در جهان دیگر، بار اعمال‌مان سبک و روح‌مان آرام باشد. ان‌شاءالله.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکوهی IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود بر آقای دکتر هاشمی که نظر خود را صادقانه وبدون ملاحظات سیاسی به زیبایی اظهار نمودند .طلب آنچه مرضی ذات حق است برای همه بزرگان انقلاب از جمله آیت الله واعظ طبسی