رئیس قوه قضائیه پیام مهم حضور باشکوه مردم در انتخابات به بدخواهان و بلندگوهای تبلیغاتی آمریکا و انگلیس را پایبندی آنان به نظام، تبعیت از رهبری وایستادگی برسر آرمان‌های اسلامی و انقلاب دانست.

حضور باشکوه مردم، اجابت دعوت رهبری بود/انتخابات خط بطلان برشایعات

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت بزرگ ایران بار دیگر در امتحان بزرگ سیاسی و الهی انتخابات سربلند و پیروز شدند و حضور پرشور مردم و برگزاری سالم و توام با امنیت و آرامش انتخابات در کشور در شرایطی که شاهد ناامنی های زیادی در منطقه هستیم؛ اقتدار، صلابت، عزت و پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داد.
انتخابات، پیام مهمی برای بدخواهان
رئیس قوه قضاییه افزود: این انتخابات با شکوه، پیام بسیار مهمی برای بدخواهان نظام و تمام کسانی بود که بویژه در ماههای اخیر با بمباران تبلیغاتی شدید تلاش کردند مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق کنند و می خواستند اینگونه القا کنند که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان های انقلاب خود پایبند نیستند.
آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مردم فهیم و با بصیرت ایران اسلامی میان مشکلات و نارسایی های داخلی کشور و ضرورت حفظ اقتدار و صلابت اصل نظام به خوبی تفکیک قائل شده اند تاکید کرد: مردم بصیر ایران با حضور پررنگ و پرمعنای خود در انتخابات نشان دادند اصل جمهوریت نظام و ارزش های والای انقلاب را قبول دارند؛ اما متاسفانه بمباران تبلیغاتی غرب به گونه ای دیگر بود و پیش از انتخابات در تلاش برای مایوس کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای و پس از آن نیز در صدد ارائه تفسیرهای غلط و نادرست از نتیجه انتخابات بودند.
رئیس قوه قضاییه راهنمایی ها، تشویق ها و تاکید مقام معظم رهبری بر حضور قشرهای مختلف مردم در پای صندوق های رای و تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی و صیانت از آرای مردم  را در برگزاری با شکوه انتخابات بسیار موثر دانست و افزود: مردم انقلابی ایران نیز به خوبی دعوت مقام معظم رهبری را اجابت کردند و به کشورهای غربی نشان دادند که هیچ گاه از ارزش های انقلابی خود عقب نخواهند نشست.
آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در طول چند ماه پیش از انتخابات بنگاه های سخن پراکنی غرب تبلیغات زیادی علیه نظام، انقلاب و رهبری مطرح کردند که البته پاسخ های روشنی داشت و دارد اما آن سخنان و ادعاها متاسفانه انعکاس داخلی نیز داشت و گاهی از ناحیه برخی افراد که ادعای اصلاح طلبی نیز دارند مطرح شد.
حضور سلایق مختلف در انتخابات
رئیس دستگاه قضا یکی از ویژگی های انتخابات در نظام مردم سالاری دینی ایران را حضور طیف ها و سلایق مختلف در انتخابات و پیروزی آنان توصیف کرد و گفت: حضور سلایق مختلف در انتخابات و پیروزی آنان مشکلی برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده و نمی کند.
آیت الله آملی لاریجانی نتیجه انتخابات اخیر را خط بطلانی بر تمام شایعات، سخن پراکنی ها و ادعاهای رسانه های غربی بویژه رسانه های آمریکا و انگلیس درباره مهندسی انتخابات دانست و تاکید کرد: نتایج انتخابات در هر دوره ای باب میل گروهی و خلاف میل و نظر گروهی دیگر که باشد البته ضرری برای اصل نظام جمهوری اسلامی ندارد بلکه نشان دهنده اقتدار و صلابت آن است.
رئیس قوه قضاییه با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات از جمله شورای نگهبان، مجریان برگزاری انتخابات، نیروهای نظامی و انتظامی و صدا و سیما به حضور چشمگیر مردم استان مازندران در انتخابات اشاره کرد و با قدردانی از این حضور با شکوه گفت: از مردم فهیم، متدین و شهیدپرور استان مازندران که با رای بالای خود به این خادم ملت اعتماد کردند تشکر می کنم.
رئیس دستگاه قضا افزود: متاسفانه در یکی دو ماه اخیر تبلیغات سوء فراوانی نسبت به قوه قضاییه و شخص رئیس دستگاه قضا انجام شد و عده ای تلاش کردند هر مشکلی در مملکت را به نوعی به قوه قضاییه ربط دهند.
آیت الله آملی لاریجانی تبلیغات سوء و گسترده علیه اعدام ها در کشور را یکی از محورهای تلاش برای هجمه علیه دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: عمده اعدام ها مربوط به موادمخدر و قانون آن نیز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ با این حال طوری انعکاس دادند که گویی رئیس قوه قضاییه ساطوری به دست گرفته و مشغول اعدام است، در حالیکه قانون آن مصوب دستگاه دیگری است و حکم آن هم توسط قضات شریف و متدین ما صادر می‌شود و رئیس قوه قضاییه نقشی در آن ندارد.
رئیس قوه قضاییه با مقایسه تطبیقی مجازات اعدام که در برخی کشورها میزان بسیار کمتری از دسترسی و قاچاق موادمخدر را مستوجب اعدام می دانند تاکید کرد: دستگاه قضایی بر حسب قانون عمل می کند و البته تا جایی که بتواند در مقام اجرا اعدام ها را به تاخیر می اندازد اما به هر حال این گونه اعدام ها براساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: رسانه های بیگانه و صدا و سیمای مربوط به دولت آمریکا و انگلیس و سازمان‌های جاسوسی آنها در خلال مصاحبه ها و میزگردهای متعدد عنوان کردند که به رئیس قوه قضاییه نباید رای داد و یکی از دلایل آنها نیز پافشاری وی بر اجرای حدود و یا حق قصاص بود؛ در حالی که این قانون، قانون جمهوری اسلامی و اسلام است و تمام کاندیداهایی که ثبت نام کردند همین را می گویند و اگر غیر از این بود باید رد صلاحیت می شدند. سخن امام راحل قدس الله نفسه الزکیه در مورد کسانی که لایحه قصاص را در آن زمان غیرانسانی خوانده بودند، بر همه آشکار است.
آیت الله آملی لاریجانی استقبال با شکوه مردم مازندران همانند سایر استانها از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را خنثی کننده توطئه های دشمنان دانست و اظهار کرد: بحمدالله حضور مردم استان مازندران فراتر از انتظار بود و با رای بالایی که به خادم خود دادند، نشان دادند تبلیغات سوء دشمنان، در کنار فهم و بصیرت ایشان رنگی ندارد.
رئیس قوه قضاییه در پایان بار دیگر از حضور گسترده مردم در سراسر کشور در انتخابات هفتم اسفند تشکر کرد و گفت: این حضور پرشکوه وظیفه مضاعفی را بر دوش منتخبان ملت قرار داده است که باید با تمام وجود در انجام آن تلاش نمایند.در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پیش نویس طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ادامه آن به جلسه بعد موکول گردید

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.