۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 355289

وزارت ورزش در حالی ۲۴ اسفندماه را برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج تعیین کرده که به نظر می رسد برگزاری این انتخابات به دلیل گذشت بیش از ۴ماه از ثبت نام کاندیداها غیرقانونی باشد.

انتخابات غیرقانونی

به گزارش قدس آنلاین،‌ به دنبال برگزاری غیر قانونی مجمع عمومی شطرنج برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون در آذر ماه سال 93 و انتخاب کامبوزیا 3 نفر از معترضین به برگزاری انتخابات، به دلیل نادیده گرفتن مفاد تبصره 18 ماده 21 آیین‌نامه چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان طی دادخواست‌های جداگانه از دیوان عدالت اداری، تقاضای ابطال انتخابات مذکور را داشتند که هر چند با تاخیر، اما رای عادلانه و قانونی دیوان عدالت اداری پس از 9 ماه مبنی بر ابطال انتخابات صادر و ابلاغ شد که به دنبال اعتراض وزارت ورزش، جلسه رسیدگی به آن موکول به اردیبهشت ماه سال 96 شده است. بنابراین تا تعیین تکلیف نهایی موضوع نیاز به تحمل حداقل 14 ماه است.
   
رای ابطال انتخابات در حالی ابلاغ شد که فدراسیون شطرنج به دلیل استعفای کامبوزیا و اعلام فراخوان و ثبت‌نام 14 نفر در تدارک برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون بود. بنابراین تصور عام و خاص بر این بود که برگزاری انتخابات ظرف حداکثر 2 و یا 3 ماه انجام و در نتیجه حساسیت رای دادگاه تجدید نظر به حداقل رسیده و حتی شکات نیز پیگیر آن نخواهند شد.

به درازا کشیده شدن مدت بی‌دلیل و خلاف وعده‌های نصرالله سجادی بین پایان زمان ثبت نام و برگزاری مجمع عمومی ابهاماتی ایجاد کرد که در تاریخ 20/10/94 منوچهره جفره، یکی از نامزدهای انتخابات در اعتراض به آن، طی نامه‌ای به محمود گودرزی، وزیر ورزش از کاندیداتوری انصراف داد.

با این حال هرگز حتی برای لحظه‌ای هم به ذهن کسی خطور نکرد که متولیان ورزش کشور اجازه دهند تا با سپری شدن مدت 4 ماه از زمان خاتمه مدت ثبت نام داوطلبین که تاریخ 25/6/94 بود، برای دومین بار با نقض مفاد تبصره 18 ماده 21 آیین نامه چگونگی انتخاب رئیس فدراسیون آگاهانه مجدداً مرتکب عمل خلافی شوند که قبلاً از سوی یک مرجع قضایی تخلف محسوب شده بود!

روز یکشنبه مورخ 9/12/94 معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، طی اطلاعیه‌ای که در سایت فدراسیون شطرنج منتشر شد، اعلام کرد «مجمع عمومی برای انتخاب رئیس فدراسیون شطرنج ساعت 10 صبح روز دوشنبه 24 اسفند ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود»؛ کاری که برگزاری آن بازهم غیرقانونی به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.