یکی از تنها ستارگان آمریکایی-آسیایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا گفت از دست انداختن آسیایی‌ها در اسکار خسته شده است.

انتقاد ستاره بسکتبال از شوخی مجری اسکار با آسیایی‌ها

به گزرش قدس آنلاین به نقل از د رپ، کریس راک در مراسم اسکار از آفریقایی-آمریکایی‌ها حمایت کرد، اما چند جوک گستاخانه هم درباره آسیایی‌ها گفت که باعث ناراحت شدن خیلی‌ها شد. یکی از این افراد جرمی لین ستاره ان‌بی‌ای (لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا) است که پاسخ مثبتی نسبت به حرف‌های راک نداشت.

این بازیکن تیم شارلوت هورنتس روز دوشنبه برای ۱.۵۱ میلیون فالوئر خود در توییتر نوشت: واقعا کی این مساله تغییر می‌کند؟! خسته شدم از این که دست انداختن آسیایی‌ها در اسکار «باحال» و «خوب» محسوب می‌شود.

طی بخش بحث‌برانگیز پر از ستاره جوایز اسکار، راک سه کودک آسیایی vh که چند کیف به دست داشتند روی صحنه آورد و آن‌ها را در قالب چند «بانک‌دار» معرفی کرد. راک اضافه کرد: آن‌ها متعهدترین، دقیق‌ترین و سخت‌کوش‌ترین نمایندگان‌شان را برای ما فرستادند. لطفا به مینگ زو، بائو لینگ و دیوید ماسکوویتز خوش‌آمد بگویید. اگر کسی از این جوک عصبانی شده، فقط درباره‌اش روی گوشی‌تان که آن را هم همین کودکان ساختند توییت کنید.

و آن‌ها هم توییت کردند. کانستنس وو، ستاره سریال «تازه از راه رسید» شبکه ای‌بی‌سی نوشت: اینکه چند بچه کوچک را روی صحنه نشان دهید تا فقط موضوع یک جوک نژادپرستانه باشند، تقلیل‌دهنده و زشت است. این در تناقض با پیشرفت است.

هری شوم جونیور، ستاره سابق سریال «Glee» هم به او ملحق شد و این حرکت راک را یک «جوک تنبل و غیرخلاقانه بعد از یک مونولوگ فوق‌العاده» خواند.

لین ۲۷ ساله یکی از تنها آسیایی-آمریکایی‌های تاریخ لیگ ان‌بی‌ای و اولین آمریکایی با اصلیت چینی یا تایوانی است که در این لیگ بازی می‌کند. او که از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شده تا به حال برای تیم‌های گلدن استیت واریورز، نیویورک نیکس، هیوستون راکتس، ال‌‌ای لیکرز و حالا هم هورنتس بازی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.