جمعی از دانشجویان دانشگاه دورتموند آلمان از موزه‌ها و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند و با بناهای تاریخی این آستان ملکوتی از نزدیک آشنا شدند.

بازدید دانشجویان آلمانی از موزه‌ها و مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، این گروه متشکل از 12 دانشجوی شهرسازی آلمان بودند که به همراه استاد ایرانی خود، به منظور همکاری در یک پروژه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به ایران سفر کرده بودند.
«جاشوآ»، یکی از دانشجویان این گروه ابراز کرد: برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم و از اینکه در مشهد و این حرم مقدس حضور دارم، بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستم.
وی درباره موزه‌های آستان قدس رضوی افزود: آثار بسیار نفیس و زیبایی در این موزه‌ها وجود دارد، به‌طور نمونه فرش‌های موزه تخصصی فرش برایم جذاب و دیدنی بودند.
یکی از دانشجویان دختر آلمانی نیز گفت: با وجود آنکه همه چیز برایم تازگی داشت، اما در این مکان معنوی احساس خوبی دارم و از دیدن موزه‌ها و بناهای تاریخی این بارگاه بسیار شگفت‌زده شدم.
وی با تأکید بر اینکه بارگاه مطهر رضوی از لحاظ معماری بسیار باعظمت و زیباست، افزود: از دیدن آثار تاریخی آن نیز بسیار لذت بردم و نیاز به فرصت کافی دارم تا آنچه امروز دیدم را برای خودم تجزیه و تحلیل کنم.
دکتر مهدی وظیفه‌دوست؛ استاد ایرانی این گروه که سرپرستی آن‌ها را نیز برعهده دارد، با ابراز خوشحالی از حضور در بارگاه مطهر امام هشتم(ع) گفت: امروز بسیار غافلگیر شدم، زیرا نمی‌دانستم چنین نمایشگاه و موزه‌هایی در جوار حرم حضرت رضا(ع) وجود دارد.
وی با بیان اینکه بازدید از موزه‌های آستان قدس رضوی برای من به عنوان یک ایرانی تجربه بسیار خوبی بود، اضافه کرد: امروز به دانسته‌هایم از این مکان مقدس بسیار افزوده شد و از مجموعه آستان قدس رضوی به‌دلیل ایجاد فرصت این بازدید و همراهی صمیمانه آن‌ها بسیار سپاسگذارم.
سرپرست این دانشجویان ادامه داد: تک تک اعضای این گروه، از دیدن این مکان مذهبی تاریخی بسیار لذت بردند، به‌خصوص که فکر نمی‌کردند نمایشگاه و موزه‌هایی به این عظمت انتظارشان را بکشد.
لازم به ذکر است، گروهی از دانشجویان شهرسازی دانشگاه دورتموند آلمان از موزه مرکزی، موزه تخصصی فرش، مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی و همچنین برخی صحن و رواق‌های حرم مطهر رضوی بازدید کردند و با سبک معماری ایرانی اسلامی بی‌نظیر این بارگاه مطهر آشنا شدند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.