رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به این که کشور امتیازی به عالمان حقیقی همچون استاد "مشکوة‌الدینی" دارد گفت: به دانشجویان توصیه می‌کنم که توجه ویژه‌ای به علم، دانش و پژوهش داشته باشند تا آینده فرهنگی و علمی ایران به حد کمال برسد.

استاد "مشکوة‌الدینی" امتیازی برای کشور محسوب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، غلامعلی حدادعادل دقایقی پیش در مراسم پاسداشت بیش از نیم قرن خدمات علمی مهدی مشکوة‌الدینی اظهار داشت: یکی از شیرین‌ترین ساعاتی که در آن خاطره خوش دارم تقدیر از اساتید است و این رسم همیشه بوده اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گسترش یافته است.
وی افزود: برگزاری چنین برنامه‌ای الگوبرداری خوبی برای جوانان است و زمانی که یک اندیشمند نخبه در دوران حیات خویش مورد تجلیل واقع می‌‌شود دارای ارزش دوچندانی است و عطوفت، مهربانی، گذشت، صفا، صبوری، صمیمیت و نظم از ویژگی‌های بارز و شاخص اندیشمند و نخبه ادبی بوده است.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه خراسان بزرگ به خود می‌بالد که چنین اساتید فرهیخته‌ای در حوزه زبان‌شناسی در عرصه ملی و بین‌المللی دارد خاطرنشان کرد: امروز بر خود می‌بالیم که از چنین نخبه‌ای تجلیل می‌کنیم و به واقع از زبان و ادبیات فارسی تجلیل شده و این شخصیت سنبل نظم، تواضع و فروتنی بوده است.
حدادعادل تصریح کرد: از سال 48 به بعد همه ساله کنگره علمی و ادبی برگزار می‌شد و یکی از اساتید حاضر پدر استاد مشکوة‌الدینی بود و این پدر فرزندانی تربیت کرده که جای پای او گذاشته‌اند و خوب است که همه ما چنین فرزندانی تربیت کنیم.
وی تأکید کرد: به دانشجویان توصیه می‌کنم که قدر چنین ذخایر ارزشمندی را بدانند و به گونه‌ای عمل کنند که موجب خشنودی و رضایتمندی اساتید خویش باشندو تلاش کنند که حُسن‌های استادشان در آنها هم باشد و به نمره و مدرک برایشان ملاک نباشد بلکه علم‌آموزی در کسب علم مورد توجه باشد و به دانشجویان و جویندگان علم این توصیه را دارم که به کیفیت اهمیت دهند و کشور احتیاج به مردان و زنان عالم حقیقی دارد و تا چیزی را یاد نگرفتید رها نکنید و تا یاد ندادید کنار نکشید و لذت علم در نمره نبینید و به علم و دانش و پژوهش توجه ویژه‌ای داشته باشید تا آینده فرهنگی و علمی ایران را به میزان و حد کمال برسانیم.
در این مراسم اعلام شد که با توافق صورت گرفته شاخه شرقی انجمن زبان‌شناسی کشور در مشهد افتتاح می‌شود و مدیریت این مرکز به مهدی مشکوة‌الدینی سپرده شد.
در پایان این مراسم، از کتاب "مشکوة بیان" رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.