۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 355981

یکی از مراجع تقلید گفت: باید توجه داشت مردم نسبت به مسائل اقتصادی انتقاد دارند و مسئله اشتغال پیچیده شده، هنوز برخی کارخانجات با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، مسائل فرهنگی نیز رضایت‌بخش نیست، امیدواریم دولت با تلاش بیشتر بر این مشکلات فائق شود.

انتقاد آیت الله مکارم از وضعیت اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که صبح امروز در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: تمام نعمت‌های پروردگار بدون استثنا آفاتی دارد؛ علم، ‌ثروت، مقبولیت در نظر جامعه و... دارای آفت است، هر کس مشمول نعمتی می‌شود و باید نسبت به آفت آن آگاه باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر خودپسندی، فخرفروشی و خودبرتر‌بینی در این بخش نفوذ کرد، جمال ظاهر یا باطن گرفتار آفت می‌شود و مردم متنفر می‌شوند.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه آفت حدیث دروغ است، گفت: با دروغ گفتن اعتمادها از بین می‌رود، بنابراین هر چه فرد دروغ بگوید مورد بی‌اعتنایی واقع می‌شود، ممکن است مطالبی نقل شود که دیگران باور کنند ولی به دلیل آنکه دروغ به آنها رسیده، دیگر اعتماد نمی‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: علم و دانش آفتی دارد، زیرا به مرور فراموش می‌‌شود، علم را باید با نوشتن ثبت کرد و برخی اوقات به آنها مراجعه و مرور شود، اگر معلومات منظم شود،‌ به یاد انسان می‌ماند، پیوند دادن مطالب با مسائل زندگی از دیگر مواردی است که در کاهش فراموشی تاثیر دارد.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: اگر انسان به طور مرتب مشغول بحث علمی باشد،‌ حالت فراموشی به انسان رسوخ نمی‌کند، زیرا به طور مداوم در این زمینه کار می‌کنند.
 
وی با اشاره به شرایط پس از انتخابات گفت: اکنون نوبت تلاش برای حل مشکلات است،‌ انتخابات با استقبال پرشور مردم و نظم و آرامش کامل پایان پیدا کرد و ملت از این آزمون تاریخی سربلند بیرون آمدند، ولی برای حفظ این نعمت رعایت اموری لازم است.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی بر خلاف آنچه برخی می‌پندارند کاملا به سود کشور و نظام است، زیرا مردم با هوشیاری کامل معتدل‌های طرفین را پذیرفتند و در مجموع ضریب خطا کم بود.
 
وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد مجلس آینده توانمند، تاثیرگذار، متوازن و متعلق به همه جناح‌ها خواهد بود، امیدواریم نمایندگان به قول‌هایی که به مردم دادند جامه عمل بپوشانند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: سزاوار نیست در این شرایط گروهی به گروهی طعنه زند و گروهی جشن بگیرد، این کارها درست نیست و طرف‌های دیگر را تحریک کرده و فاصله‌ها را بیشتر می‌کند و کینه به وجود می‌آورد و آثار نامطلوب آن در آینده به صورت کارشکنی بروز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه باید به طور جدی از این کارها پرهیز کرد و به همه ملت تبریک گفت، اظهار کرد: ممکن است گروهی از برخی نتیجه‌ها ناراضی باشند، باید به افکار و آرای مردم احترام بگذارند، ‌برای حل مشکلات دست به دست یکدیگر دهند، زیرا مشکلات موجود با همکاری جمعی حل می‌شود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه مبادا مسئولان دولتی نتیجه انتخابات را دلیل رضایت مردم از وضع موجود تلقی کنند، گفت: باید توجه داشت مردم نسبت به مسائل اقتصادی انتقاد دارند و مسئله اشتغال پیچیده شده، هنوز برخی کارخانجات با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند، مسائل فرهنگی نیز رضایت‌بخش نیست، امیدواریم دولت با تلاش بیشتر بر این مشکلات فائق شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.