'پارک گئون های' رییس جمهوری کره جنوبی پنجنشبه اعلام کرد که صمیمانه امیدوار است کره شمالی برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد و راه حرکت بسوی تغییر را در پیش بگیرد.

سئول از تحریم های جدید علیه کره شمالی استقبال کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از رادیو کره جنوبی گزارش داد: رییس جمهوری کره جنوبی این اظهارات را پس از تصمیم روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد در صدور قطعنامه ای با تحریم های شدید علیه کره شمالی بیان کرد.
'پارک' همچنین اعلام کرد که تلاش خود را برای برقراری صلح و یکپارچگی شبه جزیره کره به کار خواهد گرفت.
گزارش خبرگزاری فرانسه نیز حاکی است؛ این تحریم ها که به اتفاق آراء در شورای امنیت به تصویب رسید، وارد زمینه های تازه ای مثل بخش معدن که برای کره شمالی امری حیاتی به حساب می آید، می شود و استفاده و دسترسی آن کشور به سیستم حمل و نقل را در بر می گیرد.
'کیم سونگ وو' دستیار ارشد روابط عمومی رییس جمهوری کره جنوبی نیز گفت که اتخاذ این قطعنامه پیام قدرتمند جامعه بین المللی برای صلح در شبه جزیره و جهان را در بردارد.
دولت کره جنوبی که متحد آمریکاست، حامی سرسخت تلاش های آمریکا برای صدور قطعنامه با یک گزندگی خالص علیه کره شمالی بود.
«پارک گئون های» رییس جمهوری کره جنوبی گفت: من بشدت از تلاش های جامعه بین المللی، از جمله اعضای شورای امنیت، برای دستیابی به این نتیجه به منظور خلع برنامه هسته ای کره شمالی قدردانی می کنم.
خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش آورده است: باید دید که چین، که متحد سیاسی کره شمالی و شریک تجاری آن کشور است، تا چه میزان برای اجرای مؤثر اقدامات جدید علیه آن کشور پیش خواهد رفت.
پکن، که نگران آن است که رژیم 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به آستانه فروپاشی برسد در گذشته در برابر مجازات های تند تر مقاومت کرده و نسبت به اجرای تحریم های موجود، علاقه زیادی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.