سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۱۴ میلیون یمنی معادل ۵۵ درصد از جمعیت یمن از ناامنی غذایی رنج می برند.

رنج نیمی از یمنی‌ها از ناامنی غذایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این درحالی است که حدود 7 میلیون و 600 هزار نفر از این ها از نا امنی غذایی شدید رنج می برند.
در ادامه این گزارش آمده است که بیش از 10 استان یمن در مرحله بحرانی نا امنی غذایی قرار گرفته است.
این گزارش می افزاید: کل تولید گندم سال 2015 میلادی بالغ بر 275 هزار و 773 تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (سال 2014) حدود سی درصد کاهش داشته است.
براساس گزارش وزارت صنعت و بازرگانی یمن، این کشور در سال 2016 میلادی به حدود 3 میلیون و 24 هزار و 827 هزار تن گندم نیاز دارد.
گزارش ها حاکی از آن است که شمار خسارت دیدگان در جنگ یمن، به دلیل تعطیلی برنامه های مختلف توسعه بالغ بر دو میلون و 500 هزار نفر می باشد.
گزارش ها همچنین حاکی از این است که قیمت مواد سوختی نسبت به سال گذشته و پیش از حمله عربستان به یمن، حدود 159 درصد افزایش داشته که این رقم درقیمت بنزین به 197 درصد می رسد.
این درحالی است که برنامه توسعه سیستم های اطلاعات امنیت غذایی با هدف ارتقای سطح امنیت غذایی و تغذیه در یمن و حمایت از تلاش های دولت صورت گرفته است.
عربستان ثروتمندترین کشور عربی با ائتلاف خودساخته خود و همراهی کشورهای بزرگ غربی از جمله آمریکا با سوء استفاده از وضعیت متشنج یمن از آغاز سال 94 حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند.
عربستان نه تنها در طول این 11 ماه گذشته هیچ موفقیتی را در اهداف خود به دست نیاورده است، بلکه متحمل سنگین ترین شکست ها نیز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.