رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی می‌گوید: بارها شنیده‌ام و شهادت می‌دهم که آیت‌الله طبسی می‌فرمودند شبی بر من نمی‌گذرد که ذهنم مشغول مسائل حوزه علمیه نباشد.

شبی برآیت الله واعظ طبسی نگذشت که به فکر مسائل حوزه نباشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن سیدآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، در ارتباط با شخصیت آیت‌الله واعظ‌طبسی اظهار داشت: بنده از دوران جوانی در حوزه علمیه تحصیل علوم اسلامی می‌کردم با شخصیت ایشان آشنا بودم و از محضر ایشان استفاده می‌کردم، ایشان حقیقتاً از استوانه‌های فکری و علمی حوزه علمی خراسان قبل و بعد از انقلاب بودند.
رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: بُعد معنوی شخصیت ایشان بسیار بارز بود، ایشان متفکر و عالم و وارسته و معلم اخلاق بودند و شاگردان زیادی در محضر ایشان در طول نیم قرن استفاده علمی و معنوی بردند و تا زمانی که توان جسمی ایشان اجازه می‌داد این مسئولیت خطیر را در حوزه داشتند و به عنوان معلم نقش‌آفرین بودند.
سیدآبادی با اشاره به بعد اخلاقی ایشان افزود: وی عالمی زاهد بود، تقوای ایشان و اخلاق بسیار زیبا و حسنه ایشان و رفتار و منش ایشان همواره برای ما طلبه‌ها و طلاب حوزه علمیه حقیقتاً الگویی بود و علاوه بر این با توجه به مسئولیت ایشان در مدیریت عالی حوزه علمیه، توجه به ایشان به حوزه بسیار زبانزد بود.
وی افزود: معیشت طلاب در حوزه همواره دغدغه جدی ایشان بود، بارها شنیده‌ام و شهادت می‌دهم که ایشان می‌فرمودند شبی بر من نمی‌گذرد که ذهنم مشغول مسائل حوزه علمیه نباشد. تمام تدبیر و تلاش ایشان نیز در جهت تربیت و معیشت طلاب و رفاه و نیازهای حوزه بود.
سیدآبادی خاطرنشان کرد: در دوره بعد از انقلاب، حوزه علمیه به‌عنوان یک حوزه پررمق و تاثیرگذار به جهت علمی تحت مدیریت ایشان بود و حقیقتاً حوزه‌ای با نشاط و فعال داشتیم.
وی با اشاره به سوابق و پیشینه مبارزات ایشان تصریح کرد: ایشان از شخصیت‌های پیشکسوت در عرصه مبارز بودند و از دوره جوانی وارد این مسائل شدند و آشنایی بنده از سال 46 است اما مبارزان ایشان به قبل از دهه 40 و از سال 38 بازمی‌گردد، ایشان طلبه جوانی در مشهد بودند و سخنرانی‌های ایشان معروف بود و ارتباط زیادی با شخصیت‌های مبارز داشتند.
سیدآبادی گفت: ایشان تحت رهبری امام در عرصه سیاسی و مبارزات نقش کلیدی داشتند و از استوانه‌های مبارزه در خطه خراسان بودند و در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد شخصیتی تاثیرگذار در مبارزه بودند و پس از انقلاب نقش بارزی در مسائل کلیدی کشور و استان داشتند زیرا مورد اعتماد رهبری و امام بودند و در نهادهای کشوری و تاثیرگذار حضور داشتند.
وی افزود: در آغاز انقلاب مسئولیت‌ کمیته‌های انقلاب را در استان داشتند و خود آستان قدس رضوی نیز ظرفیت بسیار بالایی داشت و نقش ایشان در اداره این مجموعه و پاسداری از حریم ملکوتی امام رضا (ع) مسئله‌ای مشهود است.
سیدآبادی گفت: مدیریت هوشمندانه و با تقوا و پارسا در عرصه‌های مختلف انقلاب نیز بسیار بارز بود، برخورد هوشمندانه ایشان با جریانات سیاسی مسئله‌ای استثنایی است و شخصیتی در این سطح تدبیر و مدیریت و هوش سیاسی را شاید کمتر داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.