دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تسلیت به مناسب رحلت آیت‌الله واعظ طبسی گفت: مبارزات هدفمند آیت‌الله واعظ‌طبسی علیه رژیم پهلوی یکی از ویژگی‌های بارز این عالم فقید بود.

مبارزات هدفمند آیت‌الله طبسی علیه رژیم پهلوی یکی از ویژگی‌های بارز این عالم فقید بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در پیامی با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی اظهار داشت: آن عالم فقید از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) به‌شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.
متن پیام به شرح زیر است:
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم ربانی و مجاهد سخت‌کوش  آیت‌الله  شیخ عباس واعظ طبسی‌(ره) سبب تأثر و تأسف فراوان گردید، آن عالم فقید از یاران صدیق امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و از شاگردان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) به شمار می‌رفت، خود نیز منشاء تربیت و آموزش چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری بود.
ایشان با احساس نفرت عیمقى که از رژیم پهلوى در خود احساس مى‌کرد، خشم و کینه‌اش را به اشکال مختلف ابراز مى‌کرد و پس از گذشت یکى دو سال از شروع درس در حوزه علمیه با سخنرانى‌هاى خویش مبارزه‌اى هدفمند و جهت‌دار را علیه دستگاه حاکم آن زمان آغاز کرد، تا جایى که چندین‌بار به‌خاطر همین سخنرانى‌ها ممنوع‌المنبر و یا به زندان کشانده شد، مبارزات ایشان تا پیروزى شکوه‌مند انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى (ره) ادامه یافت و همیشه یار و یاور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود.
ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از جانب امام خمینی (ره) به‌عنوان نماینده ایشان در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی و بعد از ارتحال ایشان از طرف آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته) رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم ایشان تمدید شد.
اینجانب این مصیبت جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، روحانیت معظم، مردم عزیز و متدین استان‌های خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علوّ درجات برای آن عالم مجاهد و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.