آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را تسلیت گفت.

انالله و انا الیه راجعون

«فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما درجات منه و مغفره و رحمت و کان الله غفورا رحیما»

خبر ارتحال عالم مجاهد مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی(ره) واصل و موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

این عالم خدوم و انقلابی از چهره های برجسته تاریخ انقلاب اسلامی است که حیات طیبه او پیش و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران آثار و برکات مستمر و متعددی از خود به یادگار گذاشته که به فضل الهی او را در زمره «السابقون السابقون اولئک المقربون» با انبیاء و اولیاء و شهداء و صدیقین همنشین خواهد کرد.

«و حسن اولئک رفیقا» در عصر خفقان طاغوت، مبارزات و مجاهدت های او و رهبری فکری و مدیریت بایسته جریان های مردمی در شعاع هدایت های امام راحل(ره) در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی و دوشادوش ایشان شهر مشهد را به یکی از محورهای مبارزه با رژیم سفاک پهلوی تبدیل کرده بود.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز این عالم وارسته ردای پرافتخار خدمت به آستان ملک پاسبان رضوی(ع) را به تن نمود و به اعتراف دوست و دشمن، مدیریت قوی و پیگیر ایشان به شایستگی به توسعه گسترده کمی و کیفی حرم مطهر رضوی انجامید که یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مدیریت مقتدرانه ایشان بر حوزه علمیه مشهد مقدس و استان خراسان و تأسیس دانشگاه جامع رضوی و هزاران فعالیت مؤثر و مفید دیگر در کنار نمایندگی ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان خراسان رضوی همگی حکایت از طومار پربار حیات این علم ربانی دارد که بی تردید از تاریخ مشعشع انقلاب اسلامی و از خاطره مردم شریف خراسان پاک نخواهد شد.

اینجانب درگذشت این مجاهد نستوه و عالم وارسته را به حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء و رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه و امت حزب الله و مردم شریف مشهد و استان خراسان رضوی و همه ارادتمندان به ایشان و به ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی، برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر بی پایان برای خانواده معظم معزی مسئلت میدارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

14 اسفند 1394

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.