یک روزنامه معروف جمهوری آذربایجان با تمجید از صنعت گردشگری ایران نوشت : بی تردید این صنعت خوش آتیه ترین چشم انداز برای رشد در این کشور را دارد.

ادعاي یک روزنامه آذربایجانی در مورد صنعت گردشگری ایران

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه 'آذر نیوز ' نخستین روزنامه انگلیسی زبان جمهوری آذربایجان با چاپ گزارشی در شماره روز جمعه خود نوشت : انتظار می رود ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای خاورمیانه و یکی از بیست اقتصاد بزرگ جهان  به دنبال لغو تحریم هایی که پیش از این سرمایه گذاری در ایران را از سال 2006 محدود کرده بود، شاهد رشد قابل ملاحظه ای باشد.
به نوشته این روزنامه ، درحال حاضر ، سهم جمهوری اسلامی ایران از گردشگری در جهان 24 صدم درصد است نتیجه ای که به هیچ وجه منافع این کشور را تامین نمی کند.
دراین گزارش آمده است : امروزه ایران در کانون توجه گردشگران امریکایی و اروپایی قرار گرفته است که در نظر دارند باب ورود به این کشور را برای کشف هر آنچه که در آن نهفته است، بگشایند.
'کارلوس آراگون جیل دلاسرنا ' نماینده اسپانیا درتهران معتقد است که ایران به یک مقصد گردشگری و اقتصادی در منطقه تبدیل خواهد شد.
وی این اظهار نظر را در مراسم امضای یک توافق گردشگری بین ایران و هتل های زنجیره ای اسپانیا کرد.
وی با اشاره به اینکه هدف ما گسترش حجم تجاری در ایران طی سال های آتی است، افزود : احداث هتل های با کیفیت در ایران لازمه سرمایه گذاری درصنعت گردشگری است .
هتل های زنجیره ای ملیه و ایران توافقنامه ای درمورد ورود این زنجیره به بازار ایران امضا کرده اند.
ایران که به گروه های هتل بین المللی جذاب برای این کشور چشم دوخته است ، برای توسعه هتل بین المللی ملیه فرصت های زیادی ایجاد خواهد کرد چرا که تهران و دیگر نقاط اطراف دریای خزر مقاصد گردشگری کلیدی محسوب می شوند که سخت مورد علاقه گردشگران قرار خواهد گرفت.
پیشتر، مدیریت روتانا هتل یک گروه هتلداری مستقر در دوبی طرح هایی را برای گشایش هتل هایی در ایران اعلام کرده بود.
عمر کدوری رئیس و مدیر اجرایی روتانا گفته است این شرکت قصد دارد تا سال 2018 یک هتل در شهر شرقی مشهد و دو هتل در تهران پایتخت ایران باز کند.
به نوشته این روزنامه جمهوری آذربایجان، درحال حاضر حدود 1100 هتل در سراسر ایران وجود دارد ولی تنها 29 هتل از بین آنها پنج ستاره و 75 هتل دیگر چهار ستاره هستند. لذا لازم است ظرفیت هتلداری در این کشور بالا رود و به حدود حداقل 150 هتل برسد تا بتوان افزایش تقاضا برای گردشگری را بر آورده کند.
آمار نشان می دهد که ایران طی سال گذشته ، دست کم 1/6 میلیارد دلار از محل گردشگری در آمد داشته و تهران قصد دارد طی یک مدت کوتاه به توسعه صنعت گردشگری دست یابد.
جمهوری اسلامی ایران به جذب 20 میلیون بازدید کننده نیاز دارد تا صاحب یک در آمد 30 میلیارد دلاری شود. ظاهرا تهران با این طرح خود قصد رقابت با نقاط گردشگری منطقه نظیر ترکیه و امارات را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.