قدس آنلاین/همدان: معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: شمار ورود گردشگران به همدان طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته است.

آمار ورودی گردشگران همدان سال به سال در حال افزایش است. 

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری استان با اعلام مطلب فوق در کارگروه گردشگری شهرستان همدان، افزود: طبق آمار در سال 91 تعداد ورود گردشگران به همدان 834 هزار نفر و در نوروز 92، 351

هزار نفر بوده است، این آمار طی روندی صعودی در نوروز سال 93، به یک میلیون و 450 هزار نفر  و در سال 94 به دو میلیون و 298 هزار نفر رسیده است.
وی با اشاره به این‌که در تعداد مسافران خارجی نیز افزایش داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در نوروز 93، 147 گردشگر خارجی وارد استان شد که این تعداد در سال 94،  به 407 نفر رسید.
خاکسار در ادامه گفت: در بخش نظارت تلفیقی و اختصاصی از مراکز اقامتی و پذیرایی درون‌راهی و بین‌شهری رتبه دوم کشور را کسب کرده‌ایم.
معاون گردشگری استان همدان در خصوص آثار و جاذبه‌های گردشگری ثبت‌شده در استان ، یادآور شد: از مجموع 282 بنا، 250 بنای ثبت‌شده در استان وجود دارد هم‌چنین جاذبه‌های گردشگری استان به سه بخش تاریخی، طبیعی و معنوی تقسیم شده است.
خاکسار تصریح کرد: در شهرستان همدان 12 حمام تاریخی، 15 کاروانسرا، یک پل، 29 خانه، 32 مسجد، 12 مقبره، دو کلیسا، 16 کتیبه، نقوش و مجسمه، یک دره طبیعی، یک بازار تاریخی و صدها اثر تاریخی ، توریستی ، تفریحی وجود دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.