خبرهایی که از ماموریت تازه ی SpaceX منتشر شده است، نشان می دهد که این موشک ماهواره بر، ماهواره ی خود را با موفقیت در مدار پیش بینی شده قرار داده است.

SpaceX؛ پرتاب موفقیت آمیز، فرود اقیانوسی ناموفق

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سرویس فضایی ارسال موشک ماهواره بر SpaceX اعلام کرده است که متاسفانه، پیش بینی های انجام شده برای فرود موفقیت آمیز موشک Falcon 9 در اقیانوس محقق نشد.

پس از اینکه ماهواره در ارتفاع 40 هزار و 600 کیلومتری از زمین، از موشک جدا شد و مرحله ی اول را به صورت موفقیت آمیز سپری کرد، برای بازگشت و فرود به زمین آماده شد.

این موشک نزدیک محل فرود پیش بینی شده به زمین بازگشت اما به جای فرود در اقیانوس، در محلی سفت و سخت فرود آمد و برنامه ی پیش بینی شده با شکست مواجه شد.

البته این موشک با سرعت بیش تری نسبت به قبل سفر و مامورت خود را به انجام رساند و توانست ماهواره را در مدار بالاتری قرار دهد و همچنین سوخت کم تری نسبت به ماموریت پیشین خود مصرف کرد.

هر چند که تلاش های SpaceX برای فرود در اقیانوس با شکست مواجه شد، اما در نهایت به موفقیت دست پیدا کرد، زیرا توانست مصرف سوخت را کاهش دهد و امکان سفرها و ماموریت های فضایی مقرون به صرفه تر را در آینده یی نزدیک فرآهم آورد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.