نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله واعظ طبسی گفت: ایشان کاملاً مطیع ولی فقیه و رهبر انقلاب بوده و حریم ولایت را همیشه پاس می‌داشت.

آیت الله واعظ طبسی هیچگاه از رهبر انقلاب زاویه نگرفت

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محسن مجتهدی شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شخصیت برجسته علمی، دینی و مبارزاتی مرحوم آیت الله واعظ طبسی، گفت: ضایعه رحلت آیت لله واعظ طبسی بسیار اندوه‌آور و غمناک است. ایشان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی بودند که پیش از انقلاب در حوزه علمیه نجف تدریس می‌کردند و در دوران پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز سخنرانی‌های متعدد در حمایت و تائید انقلاب داشتند.
وی به سابقه مبارزاتی مرحوم آیت الله واعظ طبسی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با یادآوری همکاری‌های وی با مرحوم هاشمی نژاد در مشهد، خاطرنشان کرد: آیت الله واعظ طبسی در آن دوران در مشهد همکاری‌های بسیار زیاد و مجاهدانه‌ای با مرحوم هاشمی‌نژاد داشتند. ایشان در دوران قبل از انقلاب اسلامی به دلیل فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی تحت تعقیب ساواک قرار گرفته و مدتی را در بازداشت به سربردند با این حال همیشه مقاومت خود را در مقابل رژیم پهلوی حفظ کردند و در خط امام خمینی‌(ره) و انقلاب گام برداشتند.
آیت الله مجتهدی شبستری در ادامه با اشاره به ولایتمداری مرحوم آیت الله واعظ طبسی، تاکید کرد: ایشان ذوب در امام و به معنای واقعی کلمه عالمی ولایتمدار بودند که هیچگاه از امام و رهبری زاویه نگرفت و همانطور که در دوران حیات امام ارادت خاصی به ایشان داشتند در این دوران هم، کاملاً مطیع ولی فقیه و رهبر انقلاب بوده و حریم ولایت را همیشه پاس می‌داشتند.
وی با اشاره به مسئولیت تولیت آستان مطهر امام رضا(ع) از سوی آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تولیت آستان امام رضا (ع) نیاز به فردی قوی و امین و با تقوا داشت که این ملاک‌ها در وجود مرحوم طبسی نمایان بود؛ ایشان بسیار با تقوا و در عین حال مدیر بودند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: ایشان در ساختن حرم امام رضا (ع)  تلاش‌های فراوانی انجام دادند و در این 37 سال فعالیت‌های چشمگیری داشته که قابل تمجدید است. مرحوم طبسی از حق تولیت برای خود چیزی برنمی‌داشتند و به صورت افتخاری و مخلصانه و قربه الله خدمت می‌کردند که ان شاا.. خداوند به درجات ایشان بیفزاید.
وی در خاتمه درگذشت آیت الله واعظ طبسی را به محضر رهبر معظم انقلاب،حوزهای علمیه قم، مردم خراسان و همه ارادتمندان ایشان تسلیت گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.