قدس آنلاین/ احمد فیاض : مجلس بزرگداشت خادم حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) آیت الله واعظ طبسی از سوی رهبر فرزانه انقلاب در کنار مضجع شریف رضوی برگزار شد.

مجلس بزرگداشت آیت‌الله واعظ طبسی برگزار شد

در این مجلس معنوی که عصر روز گذشته در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر قدس رضوی و با حضور رهبر معظم انقلاب، رئیسان قوه قضاییه و مقننه، امام جمعه مشهد، برخی از مسؤولان کشوری و لشکری، بیت آیت الله واعظ طبسی و انبوه زائران و مجاوران ثامن الحجج (علیه السلام) برگزار شد، از خدمات ارزشمند آیت الله واعظ طبسی تجلیل به عمل آمد.
در این مجلس باشکوه که با شعارهای «ای رهبر آزاده،
آماده ایم، آماده»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» و «ابوالفضل علمدار،
خامنه ای نگهدار» از سوی عزاداران و سوگواران خادم خورشید همراه بود، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند. همچنین در ادامه آقایان خوش چهره و ماهرخسار از مداحان اهل بیت (علیهم‌السلام) به مرثیه‌سرایی پرداختند و پس از قرائت پیام تسلیت رهبر فرزانه انقلاب در پی درگذشت آیت الله واعظ طبسی، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در سخنانی از بیش از نیم قرن خدمات ارزشمند و انقلابی آن مرحوم تجلیل کرد.
حجت ‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این مراسم که جمعی از زائران خارجی و اهل سنت نیز حضور داشتند، با بیان اینکه ارتحال عالمان دین و علم سبب بیداری نفس می‌شود، گفت: اخلاص یکی از بارزترین ویژگی‌های آیت‌الله واعظ طبسی به شمار می‌رود.
این استاد برجسته حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رخت بربستن عالمان دینی به ملکوت اعلا برای ما بینش خاصی را پدید می‌آورد که سبب بیداری می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه اخلاص، بارزترین ویژگی آیت الله واعظ طبسی به شمار می‌رود، یادآور شد: نشانی که همه باید آن را داشته باشند و عمل کنند، واژه اخلاص است. اخلاص یعنی حرکتی که برای خدا باشد.
وی ادامه داد: آیت الله واعظ طبسی در طول عمرش، خلوص نیت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بود و دیگران را نیز به این مهم توصیه می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی افزود: ایشان با کسی درباره انقلاب و نظام تعارف نداشت و اگر کسی می خواست سر سوزنی به انقلاب ضربه بزند، واکنش نشان می‌داد. وی افزود: حضور گسترده مردم و مسؤولان کشور و اقامه نماز توسط رهبر فرزانه انقلاب و تشییع باشکوه آیت الله واعظ طبسی، نشان از خلوص نیت و خضوع ایشان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.