بررسی‌ها نشان می‌دهد اگرچه تعداد اورانگوتان‌های منطقه سوماترای اندونزی بیش از آمارهای منتشر شده است اما خطر کاهش جمعیت آنها همچنان ادامه دارد.

تخریب زیستگاه‌های اورانگوتان‌های سوماترایی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است با وجود آنکه جمعیت یک گونه در معرض خطر از اورانگوتان‌های سوماترایی دو برابر آماری است که تصور می‌شد با این حال از دست رفتن زیستگاه‌های طبیعیِ این گونه جانوری و شکار بی‌رویه، کاهش سریع جمعیت این اورانگوتان‌ها را به دنبال خواهد داشت.
یک تیم بین‌المللی از کارشناسان به سرپرستی «سرگی ویچ» از دانشگاه «جان مورز لیورپول» برآورد کرده‌اند، مجموع تعداد اورانگوتان‌های سوماترایی نزدیک به 14 هزار و 600 قلاده است در حالی که پیش از این، تعداد این گونه جانوری 6600 اعلام شده بود.
این تیم کارشناسی همچنین اظهار داشتند: موضوع مهم‌تر از جمعیت واقعی اورانگوتان‌ها، تراکم جمعیتی این حیوانات است که در جنگل‌های مختلف زندگی می‌کنند چراکه با از بین رفتن سریع جنگل‌ها کاهش قابل توجه تعداد اورانگوتان‌ها هم تداوم پیدا می‌کند.
به گزارش مونگابی، در این بررسی آمده است تراکم جمعیتی اورانگوتان‌های سوماترایی در جنگل‌های گرمسیری در بالاترین میزان است و تراکم جمعیتی آنها در جنگل‌های فرسایش یافته یا مناطق نزدیک به محل سکونت انسان‌ها پایین بوده است. با تداوم جاده‌سازی‌ها و تبدیل مناطق جنگلی به زمین‌های کشاورزی تعداد بیشتری از اورانگوتان‌ها زیستگاه‌های طبیعی خود را از دست خواهند داد و در نتیجه این حیوانات از این مناطق زمین خواهند رفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.