قدس آنلاین: رئیس کرسی یونسکو در بازیافت آب گفت : طی بررسی های صورت گرفته پیشنهاد می شود با توجه به پتانسیل های دیپلماسی ، کیفی و مدیریتی که در استان اصفهان وجود دارد استان اصفهان به عنوان پایلوت آب در میان کشورهای جهان اسلام انتخاب شود به گونه ای که موضوعات مختلف حوزه آبریز زاینده رود مورد مطالعات مختلف قرار گیرد .

اصفهان به عنوان پایلوت آب در میان کشورهای جهان اسلام انتخاب شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر صراف زاده در نشست دانشمندان برجسته جهان اسلام در دانشگاههای معتبر در دنیا که به میزبانی شرکت آبفا استان اصفهان برگزار شد ، اعلام کرد : تمام دانشمندان و محققان برجسته جهان اسلام طی بازدیدی که از استان اصفهان داشته اند و با تبادل اطلاعات صورت گرفته انتظار می رود این نشست یک راهبرد اساسی به عنوان خروجی ارائه دهد تا راهکاری برای مقابله با مشکلات آبی این منطقه باشد .

وی اظهار داشت : ویژگی آب و هوایی استان اصفهان تقریباً مطابقت می کند با اقلیم کالیفرنیای آمریکا واین درحالیست که باتوجه به اینکه این  ایالت هم در چند سال اخیر با وقوع خشکسالی های متعدد مواجه است اما این پدیده نتوانسته است مانع رشد اقتصادی این منطقه شود بنابراین می شود با همکاری و تعامل دانشمندان جهان اسلام راهکارهای مقابله با تبعات پدیده خشکسالی در این استان نیز ارائه گردد تا مانع از وجود آثار سوء پدیده خشکسالی باشیم .

وی به طومار شیخ بهایی اشاره کرد و اظهار داشت : استان اصفهان با داشتن دانشمندان فرهیخته و بزرگی مانند شیخ بهایی که طومار آن منبعی برای تقسیم آب بوده و به نوعی می توان گفت اولین دیپلمات آب در جهان اسلام از استان اصفهان بوده که توانست تقسیم بندی آب را به خوبی اعمال نماید . بر این اساس در حال حاضر هم می توان با هم افزایی و همکاری و مشارکت تک تک دانشمندان جهان اسلام مشکلات حوزه آبریز زاینده رود را برطرف کرد . به طوریکه پروتکلی تبیین شود که با عملیاتی شدن آن مشکلات و چالش های حوزه آبریز زاینده رود رفع گردد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.