یک سازمان حقوقی مصر معتقد است داعش و تفکر تکفیری سال‌هاست الازهر را درنوردیده و کمک‌های مالی سعودی عامل نفوذ تفکر وهابی در الازهر بوده است.

داعش و تفکر تکفیری سال‌هاست الازهر را درنوردیده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «سازمان عدالت و توسعه» از سازمان‌های حقوقی مصر اعلام کرده است که داعش و گروه‌های تروریستی سال‌هاست الازهر را درنوردیده‌اند.

این سازمان حقوقی معتقد است که نفوذ تفکر سلفی وهابی به درون دانشگاه و انستیتوها و مدارس الازهر از طریق تعداد بسیاری از علما و مشایخی رخ داده که این فکر را پذیرفته بودند؛ فکر و اندیشه‌ای که مرجعیت اساسی القاعده، داعش، النصره و همه گروه‌های سلفی جهادی است.

این سازمان با اشاره به مخالفت الازهر با بسته شدن برخی از انستیتوها، مراکز تعلیم قرآن و مدارس دینی و حتی مهدکودک‌های دینی و برخی زوایای تصوف که به تکثیر این اندیشه کمک می‌کرده مخالفت کرده و دولت مصر نتوانسته است کتب سلفیه را از کتابفروشی‌ها جمع کند.

زیدان القناتی که سخنگوی رسانه‌ای این سازمان است با ارائه این مطالب گفته است: نفوذ فکر وهابی در الازهر نتیجه کمک مالی عربستان سعودی به این دانشگاه بزرگ اسلامی است؛ همچنین این دانشگاه حاضر به تعدیل شیوه‌های دینی خود نشده و انستیتوها، مساجد محلی و مراکز آموزش قرآن خود را رها کرده تا در اختیار حامیان تفکر تکفیری قرار بگیرد و در این بین فرقی بین مساجد تحت نظارت اوقاف مصر و دیگر مساجد نیست و 3 هزار مسجد و هزاران زاویه صوفیه با حضور چهره‌های حامی تفکر تکفیر و با پنهان شدن پشت مجوزهای حکومت مصر اداره می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.