قدس آنلاین - ایلام: مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: بیش از ۲۰ هزار اصله نهال درختان غیر مثمر برای کاشت در اختیار شهروندان ایلامی قرار داده می شود.

غرس ۲۰ هزار اصله نهال در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمد سلطانی با بیان اینکه در آستانه سال نو و آغاز هفته درختکاری، شهرداری ایلام طی برنامه ای فردا (سه شنبه) در میدان دانش ایلام اقدام به توزیع نهال درختان غیر مثمر می کند، اظهارداشت: این کار برای تلطیف کردن هوای ایلام و زیباسازی شهر ایلام صورت می گیرد و هر شهروندی که علاقه‌مند کاشت درخت در منزل و یا درب منزل است، می‌تواند با مراجعه به آدرسی که پیشتر اعلام شد نسبت به دریافت درخت و نهال رایگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با این طرح، بیش از 5 هزار اصله نهال در معابر اصلی شهر ایلام کاشت می‌شود، افزود: شهرداری در راستای تعریض خیابان‌های انقلاب و آیت‌الله حیدری مجبور شد تعدادی درخت را قطع کند اما اکنون که در فصل درختکاری قرار داریم شهرداری در جبران آن موضوع اقدام به غرس این میزان نهال در شهر ایلام می‌کند.

مدیر روابط عمومی شهرداری ایلام از غرس نهال در بلوار 12 بهمن، بلوار دانش، پارک شقایق، بلوار جمهوری و ... خبرداد و بیان داشت: در همین راستا و به صورت نمادین در پارک شقایق توسط استاندار ایلام و سایر مسئولان استانی تعدادی نهال غرس می شود.

محمد سلطانی با بیان این مطلب که کار درخت‌کاری شهرداری ایلام در این فصل از پارک شقایق آغاز شده و این روند تا پایان امسال در شهر ایلام ادامه خواهد داشت، ادامه داد: علاقه‌مندان به کاشت درخت تنها می توانند با مراجعه به بلوار دانش نهال مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت کنند.

گفتنی است به علت تعریض خیابان های آیت اله حیدری و انقلاب در شهر ایلام که بیشتر بار ترافیکی شهر در این خیابان ها دیده می شود شهرداری ایلام مجبور به قطع درختان چنار کهنسال گردید و اکنون نیز این شهرداری در حال غرس نهال درختان (بیشتر درختان برگ سوزنی) در بیشتر نقاط شهر است که با طبیعت ایلام و آب و هوای شهرهای زاگرس نشین سنخیت چندانی ندارد و شهرداری لازم است که در این خصوص با نظر کارشناسان ذیربط، اقدام به غرس نهال متناسب با آب و هوای منطقه داشته باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.