مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد از راه‌اندازی سامانه برخط مدیریت بدهی‌ها و مطالبات دولت خبر داد و گفت انتشار ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه و صکوک برای پرداخت بدهی‌های دولت در دست بررسی است.

سامانه برخط مدیریت «بدهی‌ها و مطالبات» دولت ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،مهدی بنانی با اشاره به موضوع بدهی‌های دولت، اظهار داشت: گزارش دوم میزان بدهی‌های دولت طبق قانون از سال 95 ارائه خواهد شد و هر 3 ماه گزارش آمار بدهی‌ها و مطالبات به دولت ارائه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد با بیان اینکه برای ارائه گزارش، در حال حاضر بدهی‌ها و مکاتبات سامانه بر خط طراحی شده است، گفت: در حال حاضر این سامانه در مرحله پایلوت (آزمایشی) است و تعدادی از دستگاه‌های استان تهران، دستگاه‌های مادر انتخاب و فاز اجرایی شروع شده است.

وی ادامه داد: از سال آینده دریافت اطلاعات مطالبات و بدهی‌ها به صورت نرم‌افزار بر خط که در شبکه ملی اطلاعات دولت خواهد بود انجام می‌شود.

بنانی با بیان اینکه اطلاعات بدهی‌ها پویاست و اطلاعات جدید می‌آید، بیان داشت: ماهانه از دستگاه‌ها اطلاعات می‌گیریم و طبیعی است که آمارها متفاوت بوده و رقم بدهی کم یا زیاد شود.

مدیرکل مدیریت بدهی‌ها و تعهدات عمومی وزارت اقتصاد افزود:‌ گزارش رسمی جدیدی اعلام نکردیم و در حال تکمیل اطلاعات و سامانه گزارشی‌دهی هستیم.

وی در مورد شیوه پرداخت بدهی‌های دولت گفت: در لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه هدف این است که بدهی‌ها تبدیل به اوراق شود در قالب اوراق بهادار اسلامی( صکوک اجاره، منفعت، اسناد خزانه) به مرور عملیاتی می‌شود.

بنانی ادامه داد: سال آینده 15 هزار میلیارد تومان اوراق صکوک، 7500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای انتشار تامین مالی اوراق اسلامی برای بقیه بدهی‌ها پیش‌بینی شده که البته هنوز تصویب قطعی نشده است. برای صکوک اجاره مقدماتی از جمله شناسایی دارایی‌ دولت باید صورت گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.