مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: تا کنون بیش از ۳۲۰۰ نفر برای دریافت وام خوداشتغالی به شعب مختلف بانک‌ها در خراسان رضوی معرفی شده‌اند.

۳۲۰۰ متقاضی در خراسان‌رضوی برای دریافت وام خوداشتغالی معرفی شده‌اند

محمود احمدی در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: میزان تسهیلات مربوط به خوداشتغالی در خراسان رضوی 17 هزار و 200 میلیارد تومان است که تا کنون به ازای حدود 15 میلیارد تومان آن افراد متقاضی به بانک‎های عامل معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 87 درصد از میزان مصوب شده به بانک‌های عامل برای پرداخت معرفی شده‌اند، تصریح کرد: از تعداد افرادی که به بانک‌ها معرفی شده‎اند تنها حدود 1300 نفر تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: این تعداد مبلغ 5 هزار 830 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند که معادل 34 درصد میزان مصوب است.
احمدی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از وام‌های مشاغل خانگی در خراسان رضوی انجام نشده است، خاطرنشان کرد: مشکلات بخش ضمانت و سود بالای تسهیلات از جمله علل نبود رغبت مردم برای دریافت تسهیلات است.
وی تسهیلات خوداشتغالی را یکی از گام‌های مهم در ایجاد اشتغال برای خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: با این حال سود بالای تسهیلات مشاغل خانگی سبب می‌شود که حتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز از آنها استفاده نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.