بان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل در عراق ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی انتحاری در منطقه تاریخی آلاثار در جنوب شهر حله از عراقی ها خواست در دام تروریست ها که در پی شعله ور کردن آتش طایفه گرایی هستند، نیفتند.

سازمان ملل از عراقی ها خواست در دام طایفه گرایی نیفتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، کوبیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تروریست ها یک بار دیگر با وحشی گری غیرقابل توصیفی موجبات مرگ و ویرانی را فراهم کردند و ما به شدت این جنایت را که تروریست انتحاری با هدایت یک کامیون پر از مواد منفجره یک پست بازرسی شلوغ در نزدیکی حله را در حالی که خودروها در انتظار بازرسی در صف قرار داشتند، محکوم می کنیم و پر واضح است که هدف تروریست ها کشتار شمار زیادی از شهروندان عراقی بوده است.
کوبیش از عراقی ها خواست تا در دام تروریست هایی که وحدت عراق را با آتش افروزی طایفه گرایی هدف قرار دادند، نیفتند.
وی از دولت عراق خواست تا هرچه سریعتر مجرمان را دستگیر و تحویل عدالت دهد.
حیدر الزنبور رئیس شورای استان بابل با اعلام سه روز عزای عمومی در این استان، بر آغاز تحقیقات درباره این حادثه تروریستی تاکید کرد.
یک منبع پزشکی استان بابل روز گذشته آمار حادثه انفجار کامیون بمب گذاری شده به هدف اشغال منطقه تاریخی الآثار را 60 کشته و70 زخمی اعلام کرد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این جنایت وحشیانه را به عهده گرفت.
منطقه تاریخی الآثار بابل، در حومه شهر حله، مربوط به تمدن بابلی هاست و در برگیرنده همان شهر تاریخی معروف است که توسط کورش بنیانگذار حکومت هخامنشی بدون صدمه به آثار آن، فتح شد.
بخشی از بقایای این شهر تاریخی بازسازی و بخشی نیز از هنگام ورود نیروهای آمریکایی و اشغال عراق در سال 2003 میلادی تخریب شد.
این منطقه طی سال های 2003 تا 2011 به پایگاه بزرگ نظامی آمریکا تبدیل شده بود که در آن هنگام برخی منابع از سرقت های آثار باستانی این شهر توسط نظامیان آمریکایی خبر داده بودند.
استان بابل و مرکز آن شهر حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد قرار دارد.
گروهک تروریستی داعش از ژوئن 2014 میلادی و به دنبال اشغال بخش های بزرگی از شمال و غرب عراق، تلاش زیادی برای انهدام آثار و میراث تاریخی و فرهنگی عراق کرده، بطوری که بسیاری از آثار باستانی موصل و سایر شهرهای شمالی و غربی عراق را بطور کامل ویران کرده است.
خاورم××

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.