کمپانی BMW، تولد ۱۰۰ سالگی خود را با رونمایی از طرح مفهومی خودرویی برای ۱۰۰ سال آینده جشن گرفت.

جشن تولد ۱۰۰ سالگی BMW با رونمایی از چشم انداز خودروهای ۱۰۰ سال آینده

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از CNET، کمپانی BMW به تازگی تولد 100 سالگی خود را جشن گرفته است.

این کمپانی در سالگرد 100 سالگی اش، طرحی مفهومی از خودروی خودراننده ی آینده خود ارائه کرده است که علاوه بر هوشمند و خود راننده بودن، به کاربر اجازه می دهد که خودش نیز رانندگی کند.

BMW تاکید دارد که مفهوم خودروهای خودراننده بالاخره در جهان جا می افتد، بنابراین این کمپانی باید به دنبال ساخت خودروهای خود راننده و هوشمندی با فناوری بهتر باشد.

BMW در علاوه بر ارائه ی طرح خودروی مفهومی اش، چشم انداز خودروهای 100 سال آینده ی خود را نیز مشخص کرد.

در طرح مفهومی ارائه شده از خودروی آینده ی BMW، به جای شیشه ی جلوی ماشین، یک صفحه نمایش نصب خواهد شد و به راننده برای رانندگی کمک خواهد کرد.

این خودرو به راننده می گوید که با چه سرعتی و چگونه باید رانندگی کند.

خودروی آینده ی BMW دارای امکان اجرای بازی های ویدیویی پیشرفته، ارائه ی تصویر دیجیتال از محیط اطراف، تنظیم مشاهده و یا عدم مشاهده ی اتومبیل های دیگر، اشیا و مردم در اطراف خودرو و اعلام خطرات احتمالی در مسیر مانند مه، رگبار و یا سیل می باشد.

براساس طرح جدید BMW، رانندگی در 100 سال آینده بسیار آسان خواهد بود. در طرح خودروی مفهومی آینده ی این کمپانی، موقعیت صندلی ها و صفحه نمایش ها به سادگی تغییر می کند و محیطی آرامش بخش برای انجام مکالمات در حین حرکت فرآهم می شود.

در چشم انداز خودروهای 100 سال آینده ی BMW، استفاده از مواد بازیافتی و استفاده از فیبر کربن برای ساخت خودرو و پنل های جانبی آن در نظر گرفته شده است.

همچنین امکان استفاده از چاپ 4 بعدی برای تولید قطعات کاربردی خودروها ی آینده در نظر گرفته شده است.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.