نمایشگاه بهاره مشهد با حضور هزاران نفری بازدید کننده بسیار پر شور برگزار شده است، اما بازخورد متفاوتی از سوی مردم مواجه شد.

نمایشگاه بهاره مشهد، استقبال خوب مردم با نگاهی نگران!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پرستوها، از ابتدای بلوار نمایشگاه تا درب پارکینگ ها ترافیک بسیار سنگینی را شاهد هستیم و پارکینگ ها ظرفیتشان تکمیل شده است که این نشان از حضور بسیار امیدوارانه مردم به نمایشگاه بهاره است تا کالای خوب با قیمت مناسب را بخرند.
اولین صنفی که با آن پس از ورودی مواجه می شوید فروشندگان گوشت هستند که هر کدام قیمت های ویژه خود را فریاد می زنند ،البته این رقابت بازدید کننده را به تردید وامی دارد کدام یک کالای ارزان تری را می فروشند.
دانایی نماینده دامپزشکی خراسان رضوی در گفتگو با پرستوها گفت: این قیمت ها که اعلام می شود با نظارت دامپزشکی است و هر کدام از جنس ها دارای انواع مختلفی هستند البته تخلفات هم وجود دارد برای مثال همراه با ران و سردست بخشی از سر سینه دام به هم فروش می رسد و البته گوشت ماده که کمی دیرپز تر است.
این نمایشگاه که ۱۴۵۰ غرفه دارد از تمامی فضای ها نمایشگاه استفاده کرده و هر کالا و صنفی دارای سالن مجزا است بطوریکه صنف کفش مجزا  کیف و کمربند دایر شده است .
در بخش کیف این نمایشگاه تولید کنندگان و توزیع کنندگان کیف حضور داشتند که البته کیف زنانه بخش پر مخاطب این نمایشگاه بود با این وجود مشتری ها تنها قیمت می گرفتند اما از خرید خبری نبود.
یکی از نکات قابل توجه در بخش فروش کیف نمایشگاه بهاره مشهد نداشتن قیمت روی چمدان ها بود که مانند قانونی در همه غرفه ها به چشم می آمد.
بخش کفش نمایشگاه دارای تنوع بیشتری بود و صحنه رقابت فروشنده های سطح شهر و تولیدکنندگان بازار داغی داشت و اکثر غرفه ها اعلام میکردند که کفش تمام چرم است در حالی که بخش کفی آن از جنس های صنعتی جدید کار شده است.
بخش فرش و لوام خانگی در سالن های اصلی این نمایشگاه قرار داشتند یکی از بخشهایی بود که نفس سرد رکود را در زمستان بازار مشهد را می توان حس کرد اندک بازدید کنندگانی که در این سالن تردد می کردند تنها قیمت اجناس را می پرسیدند.
یکی از فروشندگان فرش می گوید کاهش بی سابقه ای در فروش این دوره از نمایشگاه را داریم و در وقت مشابه مشتریان بیشتری را در مغزه جذب می کردم اگر شما رسانه ها می توانید برای ما تبلیغ کنید شاید حضور مردم در این بخش بیشتر شود.
یکی از پر رنگ ترین بخش های لوازم خانگی دستگاه های جدید خرد کن میوه و آب میوه گیری بود که البته ابتکار این لوازم از آن سوی مرزهاست و با قیمتی کم هم عرضه می شد.
فروشنده ظروف چینی ابتکاری جدید را به خرج داده است و در سر درب خود نوشته است چینی فله و توضیح می دهد این به معنی فروش کیلیویی نیست بلکه بخاطر فروش خارج از کارتن و اصطلاحا«از یک کنار» است.
بخش پوشاک اما محلی بود که باید وقت بشتری را صرف آن کنید زیرا تنوع کالا گاها با فروشنده های ماهرتر می تواند فریبنده باشد البته اجناس در حد خرید قشر متوسط موجود است.
بیشتر افرادی که در این نمایشگاه حضور یافتند قشر متوسط به پایین در این نمایشگاه بودند و این نشان از این داشت که اجناس تنها این اقشار را بازار هدف خود قرار داده است.
بازار گل و گیاه همچنین ماهی فروشی از بخشهایی بود که به وضوح می توانستید دریابید قیمت ها مشابه آنچه در بازار عرضه می شود است بطوریکه ماهی های قرمز و تزئینی از ۱۵۰۰ تا ۶۵۰۰ به فروش می رسید و گیاهان تزئینی از ۱۰۰۰۰تا ۶۵۰۰۰ هزار در معرض فروش قرار گرفته بودند.
فروش میز های دایره ای کل برای سفره هفت سین به صورت مونتاژ در محل همچنین سفره مخصوص عید با طرح های ایرانی از بخش های مبتکرانه ای بود که در نمیشگاه بهاره مشهد دایر شده است.
بخش بازرسی اتاق اصناف نیز در این بازار حضور دارد و می گوید: برخی شکایات از غرفه ها وجود دارد که رسیدگی شده و بیشتر مراجعات به سبب مرجوعی کالاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.