آفریقای جنوبی، بزرگ ترین تولید کننده ی طلا در جهان می باشد. این کشور، در سال ۱۹۷۰ دارای بیش از ۷۵ درصد کل ذخایر جهانی بوده است.

فروپاشی صنعت طلا در بزرگ ترین کشور تولید کننده ی طلا 

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از واشنگتن پست، آفریقای جنوبی، بزرگ ترین تولید کننده ی طلا در جهان می باشد که مهاجران زیادی را با هدف ایجاد ثروت به خود جلب کرده است.

آفریقای جنوبی دارای بهترین اقتصادی در سراسر قاره ی آفریقا می باشد. در این کشور، برای ساخت و ساز جاده یی و حمل و نقل ریلی هزینه ی زیادی شده است.

البته در حال حاضر و در وضعیت فعلی، رشد اقتصادی این کشور متوقف شده و مردم، شاهد تعطیلی بسیاری از معادن معدنی غنی در این کشور بوده اند.

ذخایر معدنی طلا در این کشور، بسیار سریع تر از حد انتظار به پایان می رسند و مردم جنوبی و مهاجران حاضر در این کشور برای گذران زندگی، مجبور به انجام فعالیت های غیر قانونی هستند.

سودآورترین معدن طلا در جهان در آفریقای جنوبی قرار دارد و در سال 1896 تاسیس شده است. از این معدن  تا سال 2001 میلادی، بیش از 20 میلیارد دلار طلا برداشت می شد و حدود 18 هزار نفر، تنها در یک بخش آن مشغول به کار بوده اند.

پس از سال 2001، ذخایر این منبع کاهش یافته و باقی مانده ی آن غیر قابل دسترس شد، بنابراین معدن به طور کامل بسته شد و بهره برداری از آن غیر ممکن گشت.

پس از آن، تعداد کارگران معدن که به صورت غیر قانونی مشغول به کار می شدند افزایش یافت و تعداد زیادی کارگر نیز به دلیل شرایط غیر استاندارد و بدون ایمنی در معادن غیر قانونی کشته شدند.

البته در حال حاضر، هنوز هم بخش زیادی از درآمد سالانه ی آفریقای جنوبی، یعنی حدود 4 میلیارد دلار در سال، از معادن رسمی طلا در این کشور به دست می آید.

با این وجود، اکنون کشور آفریقای جنوبی که تا چندین سال اخیر، بزرگ ترین تولید کننده ی طلا در جهان بود، تنها 6 درصد از طلای جهان را تولید می کند و توجه دنیا بیش تر بر روی معادن جدیدی از طلا می باشد، که به تازگی در کشورهای برزیل و مغولستان کشف شده است.

براساس همین معضلات، صنعت استخراج طلا در کشور آفریقای جنوبی که روزگاری بزرگ ترین تولید کننده ی طلا در جهان بوده و هنوز هم ذخایر فراوانی از این عنصر ارزشمند در این کشور قابل دسترسی است، در حال فروپاشی می باشد.

تحلیلگران اقتصادی در خصوص کاهش روند اکتشافی و فساد سیستماتیک در آفریقای جنوبی هشدار داده اند و تاکید کرده اند که این کشور باید عملکرد بهتری از نظر اقتصادی داشته باشد و افق های بلند مدتی برای بهبود و توسعه ی صنعت مهم طلا برگزیند.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.