استاندار خراسان رضوی با انتشار پیامی از حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع و تدفین عالم مجاهد آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استانهای سه گانه خراسان در مشهد قدردانی کرد.

تقدیر استاندار خراسان رضوی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری آیت الله واعظ طبسی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان در این پیام ضمن تسلیت مجدد ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت الله واعظ طبسی نوشت: شکوه حضور مردم قدرشناس خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی مهر تاییدی بر خدمات ماندگار بزرگ خادم آستان رضوی است.
وی ادامه داد: به نمایندگی از مردم خراسان و خاندان معزز واعظ طبسی همچنین از مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و روسای قوای قضائیه و مقننه، وزرا، مقامات لشگری و کشوری، شخصیتهای سیاسی و مذهبی، تولیتهای عتبات مقدس در داخل و خارج از کشور، مدیران دستگاههای اجرایی، روحانیون، طلاب، اشخاص حقوقی و حقیقی تشکر و قدردانی می نمایم.
استاندار خراسان رضوی افزود: شکوه حضور مردم قدرشناس و وفادار و تجلیل معنادار از مقام آیت الله واعظ طبسی در مراسم تشییع، تدفین و یادبود آن بزرگوار تاییدی بر خدمات صادقانه این چهره خدوم است.
آیت الله عباس واعظ طبسی بامداد 14 اسفند ماه پس از یک هفته بستری در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد جان به جان آفرین تسلیم کرد و روز بعد از آن طی مراسمی پرشور با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و روسسای قوای سه گانه در رواق دارالشکر حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
آیت الله واعظ طبسی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره به عنوان یکی از استوانه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داشت و از سوی امام خمینی(ره) به عنوان نماینده معظم له در خراسان بزرگ و تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تایید شد.
وی علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی در نهادهای مقدسی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و دوره سوم مجلس خبرگان رهبری عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت و در جهت اعتلای اسلام و نظام مقدس اسلامی تلاش بسیار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.