شیخ الازهر مصر روز سه شنبه در دیدار با رییس جمهوری عراق خواستار برگزاری نشستی میان علمای اهل تسنن و مراجع شیعیان شد.

شیخ الازهر خواستار نشستی میان اهل سنت و مراجع شیعیان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، پایگاه خبری مصری الیوم نوشت: احمد الطیب شیخ الازهر مصر با فواد معصوم رییس جمهوری عراق و هیات همراه وی در قاهره دیدار و گفتگو کردند.
شیخ الازهر در جریان این دیدار بار دیگر خواستار برگزاری نشستی میان علمای اهل تسنن و مراجع شیعیان با هدف صدور فتواهایی در خصوص تحریم کشتار شیعیان و اهل تسنن به دست یکدیگر و از بین بردن عوامل طائفه گری میان مسلمانان که منجر به وقوع درگیری هایی در برخی کشورهای عربی شده است، شد.
وی تاکید کرد:عراق کشور بزرگی در منطقه عربی و اسلامی است و برقراری امنیت در آن و بازیابی وحدتش به منظور از بین رفتن مشکلات و سختی های ملت دوست عراق، امری مهم و ضروری به شمار می رود.
طیب تصریح کرد: الازهر کاملا آماده است تا هر گونه کمک و حمایت خود را برای مقابله با تلاش هایی که در جهت ایجاد تفرقه و دو دستگی میان مردم عراق می شود، در اختیار این کشور قرار دهد.
وی بر تاکید بر مشی میانه روی الازهر گفت: این نهاد برای تقویت وحدت امت اسلامی گام بر می دارد و اجازه نخواهد داد که هیچ اندیشه طائفه ای یا منحرفی یکپارچکی امت اسلامی را هدف قرار دهد.
وی ادامه داد: برخی قدرت های منطقه و بین المللی تلاش می کنند تا به درگیری های طائفه ای و مذهبی را در کشورهای
عربی و اسلامی با هدف خدمت به دشمنان امت و تامین منافع تنگ نظرانه آنها دامن بزنند.
فواد معصوم رییس جمهوری عراق نیز با تقدیر از تلاش ها و حمایت های الازهر برای برقراری امنیت و ایجاد وحدت در عراق، تاکید کرد که مردم کشورش نقش الازهر را در ترویج اسلام میانه رو و مقابله با هر گونه اندیشه افراطی می ستایند.
رییس جمهوری عراق همچنین بر تقویت همکاری ها با الازهر در همه زمینه های آموزشی و فرهنگی تاکید کرد.
این در حالی است که عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر نیز پیشتر در دیدار با فواد معصوم گفت: برای اینکه منطقه طعم امنیت و ثبات را بچشد ٬ بحران های جاری در منطقه باید از طریق سیاسی حل شود.
این اولین بار است که رئیس جمهوری عراق از الازهر دیدار می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.