قدس آنلاین/همدان: سازمان محیط زیست باید دستگاه‌ها را به رعایت قوانین زیست‎محیطی و در قالب یک برنامه مدون راهنمایی کرده و دستگاه‌ها نیز در زمینه حفاظت از محیط زیست موظف به انجام وظایف قانونی خود باشند.

توسعه شهرها آسیب جدی به محیط زیست وارد کرده است.

به گزارش قدس آنلاین از تویسرکان ؛ علی‌اصغر ناظری‌پور معاون فرماندار تویسرکان با اعلام مطلب فوق در جلسه کارگروه مدیریت پسماند، افزود: برگزاری دوره آموزشی برای دهیاران در خصوص ساماندهی زباله‌ها امر بسیار مهمی ست که با توجه به ورود گردشگران در تعطیلات نوروزی ، نظارت بر خدمات‌دهی از سوی دستگاه‌های ذیربط باید به شکل جدی پیگیری شود.
وی ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه به منظور پاکسازی محیط زیست و با اطلاع‌رسانی پیامدها عدم نظارت بر آن و محاسن  تاثیرگذار این امر را مهم دانست و بر مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد در این حوزه تاکید کرد.
معاون فرماندار تویسرکان با تاکید بر لزوم دفن بهداشتی زباله‌ها در یک نقطه و برنامه‌ریزی درست در این خصوص ، خاطرنشان کرد: با نظارت محیط زیست زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی در مناطق تعیین شده در روستای سهام‌آباد و محل موتوری شهرداری رو به روی بهشت زهرا دفن شود.
ناظری‌پور بر لزوم آموزش راننده‌های مسئول تخلیه زباله با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها تاکید کرد و برخورد قانونی پلیس راهور را با راننده‌های متخلف در این امر خواستار شد.
وی تصریح کرد: محیط زیست با همکاری شهرداری با نصب تابلوهای تخلیه و هشداردهنده به‌ منظور ممانعت از ریختن زباله، این موضوع را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند.
معاون فرماندار تویسرکان با بیان اینکه دهیاران از طریق بخشداری‌ها نسبت به پاکسازی حریم روستاها اقدامات لازم را انجام دهند، افزود: محیط زیست فرهنگسازی و نظارت لازم را در راستای عدم استفاده از فاضلاب برای مصرف کشاورزی را داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.