قدس آنلاین/همدان: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان‌های مرتبط بیش از ۴ میلیون نفر گرفتار اعتیاد هستند.

آمار دقیقی از معتادان جامعه وجود ندارد؟

به گزارش قدس آنلاین از ملایر ؛ عبدالعظیم رضایی ، فرماندار ویژه ملایر با اعلام مطلب فوق در همایش صیانت از بهبودیافتگان از اعتیاد در محل سینما فرهنگیان ملایر برگزار می شد ، افزود:  متاسفانه مواد مخدر امروز به عنوان یک آسیب جدی همه خانواده‌ها و لایه‌های مختلف جامعه را مورد تهدید قرار داده است، و حتی آمار دقیقی از افراد معتاد در جامعه نیز وجود ندارد.
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه عوامل زیادی در گرایش جوانان به مواد مخدر نقش دارند، گفت: بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی و بی توجهی به مباحث دینی و اعتقادی از مهمترین این عوامل است.
وی تصریح کرد: با این وجود نمی‌توان گفت که مشکلات اقتصادی و بیکاری عاملی برای گرایش به سمت مواد مخدر باشد چراکه بسیاری از افرادی که به این بیماری گرفتار شده‌اند از اقشار توانمند، باهوش و بی‌نیاز جامعه و دارای شغل هستند.
رضایی مواد مخدر و گرایش افراد به اعتیاد را عامل نیمی از موارد طلاق در جامعه دانست و افزود: بسیاری از معضلات جامعه به ویژه بزهکاری، خشونت‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها نیز ریشه در اعتیاد به مواد مخدر دارد.
وی با بیان اینکه متاسفانه امروز آمار مرگ و میر از مصرف مواد مخدر در کشور بالا رفته گفت: سن اعتیاد در کشور پایین آمده و گرایش به مصرف مواد مخدر بین بانوان نیز در حال افزایش است.
فرماندار ملایر با اشاره به اینکه تاکنون تلاش‌های زیادی از سوی دولت و دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با مواد مخدر انجام شده است، افزود: فرهنگسازی در بین اقشار مختلف یکی از ضرورت‌ها برای مقابله با مواد مخدر است.
وی مواد مخدر را یکی از برنامه‌های تهاجم فرهنگی دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، اعتقادات و توانمندی‌های ملت به ویژه جوانان دانست و تصریح کرد: در راه مبارزه با مواد مخدر در مرزهای کشور بسیاری از نیروهای خدوم این نظام شهید و جانباز شده‌اند.
رضایی وجود مافیای اقتصادی به صورت شبکه‌ای، همجواری با کشورهای تولیدکننده مواد مخدر مواد و... را از دیگر عوامل اعتیاد در کشور برشمرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر یک عزم ملی و اراده قوی از سوی مردم و دستگاه‌ها را می‌طلبد.
وی در ادامه خطاب به بهبودیافتگان از اعتیاد یادآور شد: اراده قوی و غلبه بر نفس درونی شما باعث شد تا بتوانید در مقابل این بیماری ایستادگی کنید و باید این اراده را تمجید کرد چراکه امروز برای شما تولدی دوباره است.
فرماندار ملایر خاطرنشان کرد: اگر اعتقادات ما قوی و اراده‌ای مستحکم داشته باشیم هرگز به سمت مواد مخدر نمی‌رویم و می‌طلبد خانواده‌ها به ویژه همسران افراد دارای اعتیاد همراهی همه‌جانبه‌ای برای ترک اعتیاد شریک زندگیشان داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.