۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 358060

رئیس پلیس فتا از افزایش ۱۹۰ درصدی مزاحمت های اینترنتی در سال ۹۴ خبر داد.

 افزایش ۱۹۰ درصدی مزاحمت های اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو، سردار هادیان فر در نشست خبری به کاهش 13 درصدی برداشت های غیرمجاز اشاره کرد وگفت: نشر اکاذیب و هتک حیثیت در مقایسه با سال گذشته 79 درصد افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه در کلاهبرداری اینترنتی با انجام مهندسی اجتماعی 5.4 درصد کاهش داشتیم، افزود: در حوزه انتشار فیلم های خصوصی و خانوادگی با 90 درصد افزایش مواجه بودیم.
 
سردار هادیان فر گفت: برداشت های غیرمجاز از 52 درصد به 34 درصد کاهش یافته اما متاسفانه در حوزه کاربران و حریم خصوصی همچنان شاهد رشد افزایش جرائم هستیم. 

وی افزود: امسال 823 باند در قالب تیم های دو نفره به بالا در حوزه های اجتماعی، اخلاقی، اجتماعی در فراشهری و استانی منهدم شدند.

سردار هادیان فر گفت: 42 فقره از پرونده های استان ها بعد از دستگیری متهمان بار دیگر به صورت شبکه های 30 تا 60 فقره در استان های دیگر ایجاد شده بود و بیش از 2هزار و256 پرونده از آنها به صورت شبکه ای به وجود آمده بود که در زمینه برداشت های غیرمجاز فعالیت می کردند.
وی بیشترین جرائم سایبری را متعلق به تهران بزرگ، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی و اصفهان عنوان کرد و گفت: کمترین آن ها نیز به استان های ایلام، خراسان جنوبی، همدان و شرق تهران اختصاص دارد. 

سردار هادیان فر افزود: بیش از دو هزار و 500 سایت در حوزه ترویج فساد و فحشا، خرید و فروش مواد مخدر، طرح های قماربازی و شرط بندی، مقابله با هک و نرم افزار نفوذ شناسایی شد. 

رئیس پلیس فتا با اشاره به شناسایی 310 سایت تروریستی گفت: 252 مورد از این سایت ها مربوط به خارج از کشور بود که شناسایی و حذف شدند؛ البته از این تعداد 42 مورد غیرفعال و 16 مورد در حال اقدام بودند. 

سردار هادیان فر افزود: 796 صفحه هرزه نگاری، صفحات جعلی، جعل اسناد و مدارک و موضوعات اخلاقی در فیسبوک و اینستاگرام داشتیم که بیش از 70 درصد صفحات مجرمانه حذف شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.