رئیس اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ۲۵ اسفند ماه جاری هیئتی متشکل از تجار و فعالان روسی در ۱۲ حوزه تخصصی وارد استان زنجان می‌شوند.

مقامات ارشد اقتصادی روسیه به زنجان سفر می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، غلامحسین جلیلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فرصت‌های فراهم شده برای حضور سفرای کشورهای مختلف در استان زنجان برای آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان، علاقه‌مندان برای حضور در این جلسات از جمله نمایندگان صندوق‌ها باید سعی کنند با حضور خود براساس توانایی‌ها، استعدادها و نیازهایشان مطالبی را که می‌تواند موثر و قابل پیگیری باشد مطرح کنند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی کانون توجه فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی است که یک فراگیری و پوشش گسترده‌ای را می‌طلبد و واقعا اتاق بازرگانی آن توانایی و بضاعت را ندارد که در تمام موارد یک اطلاع‌رسانی تک به تک و منحصر به فردی را برای بخش‌های زیرمجموعه خود انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر کسانی فکر می‌کند که می‌توانند از فرصت‌های ایجاد شده در جلسات، گردهمایی‌ها، همایش‌ها، هیئت‌های تجاری و حضور سفرای کشورهای خارجی در زنجان منتفع شوند بهترین کار این است که خود اخبار اتاق را پیگیری کرده و دنبال کنند و خود از برنامه‌های اتاق مطلع شوند و قطعا اتاق بازرگانی نیز از حضور چنین علاقه‌مندانی در جلسات استقبال خواهد کرد.

سفر هیئت روسی در 25 اسفند ماه جاری به استان زنجان

جمیلی از حضور هیئت روسی در 25 اسفند ماه جاری در استان زنجان خبر داد و بیان داشت: هیئت روسی با قصد سفر به استان زنجان به کشورمان آمده و در این سفر در 12 حوزه تخصصی تجار و فعالان روسی وارد استان می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه سفر هیئت روسی به استان زنجان دستاوردهای بسیار خوبی می‌تواند برای استان به همراه داشته باشد، افزود: در این مقطع حساسی که روسیه به لحاظ مراوداتش هم با اروپا دچار مشکل است و هم تنش‌هایی را با ترکیه دارد فرصت استثنایی است که اگر تجار و فعالان اقتصادی استان همت کنند می‌توانند از همین حضور بهره‌برداری کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به سفر اخیر سفیر دانمارک به استان زنجان عنوان کرد: یکی از موضوعات جدی مطرح شده در این سفر توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی و صنایع لبنی در استان بود با توجه به اینکه کشور دانمارک رتبه نخست تکنولوژی‌های لبنی را در دنیا دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنابع، معادن و کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی در سفر سفیر دانمارک به استان صحبت‌های بسیار خوبی شد و با پیگیری‌هایی که در این راستا انجام گرفته می‌تواند منجر به استقرار چند واحد صنعتی در این حوزه در استان شود.

تاسیس هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی در زنجان

جمیلی اضافه کرد: اتاق بازرگانی در حال حاضر همچنین در حال تاسیس یک هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی است که از هیئت موسس گذشته و به زودی مراحل ثبتی آن انجام خواهد گرفت که امید است تا سه تا چهار سال آینده برای 2 میلیون تن تولید مازاد محصولات کشاورزی هر ساله استان زنجان برنامه‌ریزی انجام شود تا ارزش افزوده بیش‌تر برای محصولات به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان هم به عنوان یکی از تشکل‌های زیر مجموعه اتاق بازرگانی در این راستا مشارکت دارد ولی متولی اصلی کمیسیون کشاورزی اتاق است که جمعی از ذی‌نفعان خود بخش و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی و دولتی و کسانی که به عنوان تجار در این بخش فعالیت می‌کنند را دور هم جمع کرده تا بتوانند این کار را به سرانجام برسانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.