نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه حداقلی به مسجد که همان نگاه نمازخانه‌ای است را توسعه دهیم و مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی محلات را در مسجد قرار دهیم.

مسجد مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی محلات

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر  درمراسم گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در محل تالار قدس برگزار شد، اظهار داشت: مساجد را مهمترین کانون در انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه در برابر مساجد و مرکزیت آن کوتاهی کرده ایم، افزود: مساجد در بخش‌های توسعه یافته کشور با چالشی جدی مواجه است در همین رابطه برطرف کردن خلاهای قانونی مصوباتی در کمیسیون فرهنگی مجلس پیش بینی شده است.
منتخب مردم مشهد در مجلس دهم با بیان اینکه برای ایجاد تحول در عرصه مساجد باید برنامه ریزی  گسترده‌ای در بخش‌های مختلف انجام شود، گفت: نگاه حداقلی به مسجد که همان نگاه نمازخانه‌ای است را توسعه دهیم و مرکز تمام فعالیت‌های اجتماعی محلات را در مسجد قرار دهیم.
وی با بیان اینکه مسجد علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی هنری  باید فعالیت آموزشی و ورزشی داشته باشد،عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم مساجد را تبدیل به مکانی برای فعالیت‌های اجتماعی کنیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مکان‌های توسعه فرهنگی مساجد هستند که متاسفانه این کاربری مورد غفلت واقع شده است.
حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به اینکه اداره مساجد با محوریت مردم  است، عنوان کرد: موسسات مختلفی با استفاده از عنوان فرهنگ این کاربری را اشغال کرده و از این کاربری استفاده نا مناسب کرده‌اند.
وی به کمبود مسجد در منطقه مهرگان مشهد اشاره و بیان کرد: بر این اساس به وزارت مسکن و شهرسازی از طرف مجلس شورای اسلامی تکلیف شده است تا در توسعه شهری براساس نیاز منطقه‌ای مکانی را برای احداث مسجد اختصاص دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.