"جهانگیری در حالی درباره فردی که امروز در قید حیات نیست مواردی را مطرح کرده که صرف نظر از اخلاقی نبودن خاطره‌گویی درباره شخصیتی که امروز نمی‌تواند مدعای وی را پاسخ دهد، این موضوع مطرح می‌شود که هدف وی از طرح چنین سخنانی چیست؟"

آیت‌الله واعظ طبسی: حکم فتنه گران بدون شک اعدام است/ جهانگیری با شگرد هاشمی رفسنجانی به دنبال چیست؟!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در یادداشتی در روزنامه اطلاعات که روز گذشته توسط رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب به صورت گسترده بازنشر داده شده به خاطره‌گویی درباره مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس حرم رضوی پرداخته است.
جهانگیری درباره "موضوعی خاص" که با رحلت آیت‌الله طبسی به "سرانجام" نرسیده، نوشتاری را منتشر کرده و با کُدهای مشخصی که در یادداشت وجود دارد "رفع حصر سران فتنه" موضوع جلسه مدعا شده جهانگیری با تولیت فقید آستان قدس رضوی بوده است.
جهانگیری می‌نویسد: برای عیادت ایشان و طرح موضوعی مهم در مورد مسئله مهم سیاسی کشور به مکانی در غرب تهران رفتم. از موقعیت ویژه ایشان نزد مقام معظم رهبری مطلع بودم، بعد از احوالپرسی، فرزند ایشان نیز از محل ملاقات خارج شدند تا موضوع خصوصی را مطرح کنم.
در زمانی حدود 45 دقیقه، موضوع را مطرح کردم و ضمن برشمردن جایگاه ویژه ایشان نزد مقام معظم رهبری، مصلحت کشور را بیان داشتم و اشاره کردم که پس از مدت‌ها بررسی، ‌به دلیل توانمندی‌های منحصر به‌ فرد جنابعالی به این نتیجه رسیدم که قطعا شما می‌توانید گره‌گشایی کنید و با پادرمیانی یکی از اتفاقات خوب کشور را رقم زنید و مطمئنم اگر به جمع‌بندی برسید، از عهده جنابعالی برمی‌آید.
اسحاق جهانگیری به نقل از خود واکنش آیت‌الله طبسی را نیز شرح داده و نوشته است: پس از مکث کوتاهی با تواضعی مثال‌زدنی پذیرفتند و با اطمینان فرمودند که به یاری خدا پس از ماه صفر دنبال می‌کنم و چند روز بعد در تماس تلفنی، ضمن یادآوری قولی که داده بودند، فرمودند که اقداماتی شده و به زودی آثارش را خواهید دید.علاقمندی در کلام‌شان موج می‌زد و می‌دانست که این مشکل باید حل شود و با اتکا به تدبیری که داشت مطمئن از انجام آن بود، اما نهایتا تقدیر کار دیگری کرد... و افسوس که میسر نشد.
اما سخنان این عضو ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان هاشمی‌رفسنجانی در حالی مطرح شده که مواضع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی در تاریخ ثبت شده است.
جهانگیری در حالی درباره فردی که امروز در قید حیات نیست مواردی را مطرح کرده که صرف نظر از اخلاقی نبودن خاطره‌گویی درباره شخصیتی که امروز نمی‌تواند مدعای جهانگیری را پاسخی بدهد، این موضوع مطرح می‌شود که هدف جهانگیری از طرح چنین سخنانی چیست؟

*تاریخ چه می‌گوید؟
آیت‌الله واعظ طبسی در گفتاری پیرامون فتنه 88 به صراحت از فتنه‌گران اعلام برائت می‌کنند و پیرامون حماسه 9 دی و مباحث سال 88 گفته بودند: در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که انتظار می‌رود روحانیت و عالمان دینی، مردم را در جریان اتفاقات قرار دهند و شرایط را برای آنها تبیین کنند، ما هم چون نظر مقام معظم رهبری را می‌دانستیم با صراحت و به دور از هرگونه انگیزه سیاسی مطالبی را عرض کردیم.
آن آقایان(اشاره به سران فتنه) می‌دانستند که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، غربی‌ها، رادیو بی‌بی‌سی و دیگران از آنها حمایت می‌کنند، اما علیرغم آنکه می‌دانستند و این مسائل را می‌شنیدند، با این وجود به میدان آمدند و تقریبا جنگ مسلحانه‌ای در نظام اسلامی به راه انداختند که قطعا اگر این خصوصیات مطرح شده درباره آنها صادق باشد بدون شک حکم آنها اعدام است.
امروز هم بعضی برای سران فتنه دلسوزی نکنند و مطمئن باشند اگر بعضی از این آقایان از منازل شخصی‌شان وارد اجتماع شوند، معلوم نیست که برخورد مردم با آنها چگونه باشد، البته که هرگز نباید این اتفاق بیفتد و باید براساس حکمی باشد که دستگاه قضایی درباره یک انسان قانون‌شکن صادر می‌کند و هیچ‌کس حق دخالت ندارد.

*جهانگیری و حرکت در مسیر هاشمی‌رفسنجانی
در ابتدای سال 94 نیز هاشمی‌رفسنجانی به خاطره‌گویی از همسر مکرمه حضرت امام(ره) پرداخت و از دعوت آن مرحومه از وی برای شرکت در انتخابات سخن گفت.
در سال‌های گذشته نیز هاشمی‌رفسنجانی در برهه‌های مختلف بارها به ذکر خاطراتی پرداخته که یک طرف ماجرا در قید حیات نبوده و در هیچ‌کدام از چنین خاطره‌گویی‌ها فردی پیدا نمی‌شود که در قید حیات باشد تا پاسخی بدهد.
جهانگیری نیز به نظر می‌رسد با توجه به ناکامی دولت در تحقق وعده‌های داده شده به مردم و تمسک به جایگاه آیت‌الله واعظ طبسی سعی در انحراف افکارعمومی دارد و مطمئنا بیت آن مرحوم و خصوصا فرزند ایشان در روزهای آینده پاسخی روشن برای اظهارات مطرح شده خواهند داشت.
هر چند در وضعیت فعلی سخنان معاون اول رئیس‌جمهور فاقد اعتبار و مواضع تولیت فقید آستان قدس رضوی از تریبون‌های رسمی اعلام شده و از تاریح حذف شدنی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    یکی بگه جهانگیری تو اگه خیلی مردی به وعده های خودت با رئیست برای این مردم و کشورعمل کن نه بشین مث پیرزنها پشت سر اینو و اون حرف بزن!!!!!!!!
  • کدخدای عرب IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    «در زمانی حدود 45 دقیقه، موضوع را مطرح کردم و ضمن برشمردن جایگاه ویژه ایشان نزد مقام معظم رهبری، مصلحت کشور را بیان داشتم و اشاره کردم که پس از مدت‌ها بررسی، ‌به دلیل توانمندی‌های منحصر به‌ فرد جنابعالی به این نتیجه رسیدم که قطعا شما می‌توانید گره‌گشایی کنید و ....» به نظرم این جمله آقای جهانگیری توهین به آیت الله طبسی است و گویی که وی مصلحت کشور را بهتر از آیت الله می دانسته!!!
  • قاسم زاده IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    باید آفرین گفت به سیاست و درایت نایب برحق امام زمان حضرت سید علی که با حضور به موقع خودشان در تشییع جنازه و نماز بر پیکر ایه الله طبسی او را برای همیشه از دست هاشمی و یارانش نجات دادند و نگذاشتند ایشان را ولو بصورت جنازه مصادره کنند این خاطره گویی و حضور سید حسن و هاشمی در بیمارستان روز قبل از فوت یک حرکت حساب شده بود که مثل همیشه رهبر انقلاب نقش بر آب کردند