عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه افزایش ۱۴ درصدی حداقل مزد کارگران که در شورای عالی کار تصویب شد، بیش از توان کارفرمایان بود، گفت: هم اکنون کارگران اوضاع بهتری نسبت به کارمندان دارند.

اوضاع کارگران بهتر از کارمندان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،‌ جمال رازقی جهرمی، در پاسخ به این سوال که چرا کارفرمایان با افزایش بهره‌وری، هزینه‌های خود را مدیریت نکرده و تمام مشکلات را به جامعه کارگری با افزایش ناچیز دستمزد منتقل می‌کنند، اظهار داشت: این مطلب باید در شرایطی عنوان شود که اقتصاد کشور دچار بحران نباشد و قیمت تمام شده تولید هم به مراتب قابل رقابت باشد.

وی افزود: متأسفانه کشور ما برخلاف سایر کشورها که دچار بحران اقتصادی شد، به سمت راه نجات یعنی اقتصاد تولید‌محور حرکت نکرد در حالی که کشورهای دنیا از جمله کره جنوبی و آمریکا تنها راه نجات خود را در رونق تولید و افزایش توانمندی این بخش دیدند.

عضو هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان اینکه تولید بهترین راه حل برای خروج از بحران است،‌گفت: متأسفانه در کشور ما برعکس این موضوع عمل شد و نظام بانکی مورد حمایت قرار گرفت.

رزاقی با بیان اینکه رنگین شدن سفره کارگران قطعاً با حل مسائل اقتصاد کلان میسر خواهد شد، تصریح کرد: دولت بدهکار همراه با تحریم‌های اقتصادی، ماهانه برای 4 میلیون و 500 هزار کارمند خود حقوق واریز می‌کند که این موضوع با کاهش درآمدهای نفتی دچار یک چالش اساسی در سطح دولت شده است.

وی در واکنش به افزایش 14 درصدی دستمزد در سال 95 برای کارگران گفت: این افزایش دستمزد خارج از توان کارفرمایان است و نماینده کارفرما در نشست شورای عالی کار نسبت به خواسته‌های کارگران کوتاه آمد. این در حالی است که 50 درصد از واحدهای تولیدی کشور تعطیل هستند.

رازقی جهرمی مهمترین مشکلات بخش تولید را افزایش هزینه تولید، کمبود بهره‌وری، هزینه‌های تأمین اجتماعی، مالیات و بروکراسی‌های اداری عنوان کرد و گفت: در کجای دنیا تولید با نرخ سود 25 تا حتی 35 درصدی سرپا مانده و رقابت می‌کند؟

وی گفت: در صورت محاسبه تورم سنوات گذشته می‌بینیم که افزایش دستمزد کارگران بیش از این مقدار بوده است و هم اکنون می‌توان گفت جامعه حقوق‌بگیر کارگری وضعیت بسیار بهتری نسبت به کارمندان دارند.

این نماینده کارفرمایی درباره استدلال این گفته خود که کارگران اوضاع بسیار بهتری دارند، تأکید کرد: دولت در سال 95، حداقل حقوق را یک میلیون و 50 هزار تومان عنوان کرده است اما کارگران بالای یک میلیون تا یک میلیون و 300 دریافت خواهند کرد.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دو روز گذشته شورای عالی کار حداقل پرداختی به کارگران مجرد 972 هزار تومان و کارگران متأهل دارای یک فرزند 1 میلیون و 30 هزار تومان خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    2 0
    پول نفت فقط برای کارکنان دولت ؟ آقای کارفرما ٔ... چیزی که نمیدونی بیخود حرف نزن حقوق کارگر از کارمند بهتره. جک تعریف میکنی. کجای دنیا اینجوری حقوق میدن. متاسفم برای مسئولین که اصلا انگار این وضعیت رو نمیبینن
  • کمال IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    به نظر بنده کاهش نرخ تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی می توان به کاهش قیمت جنس تولیدی دامن زدبانکها خون کارگر وکارفرما ومملکت رامی بلعندوبعد هم اختلاس
  • مهدی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 1
    خوب بیان دریافتی کارگران را با کارمندان عوض کنیم یا همون یک چهارم حقوق اقای رزاقی جهرمی رو به کارگرا بدیم
  • رسول IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 2
    یادتون رفته کارمندای با حقوق زیر ۱.۵ میلیون ۲۰ درصد افزایش داشته؟تازه مزایا و ساعت کاری کم و تعطیلات زیاد و امنیت شغلیو....ب کنار
  • مهدی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 1
    حداقل کارمندها امنیت شغلی دارند کارگران بعد از 25 سال کار قراداد سه ماهه که شروع امراض بی درمان شده واقعا که .....
  • کارگرم دیگه IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    2 1
    خدایا شکرت که سیر از اوضاع بدبخترین قشر جامعه ابراز رضایت داره نسبت به کارمندانی که سرو قت حقوق میگیرن واقعا افزایش حقوق طبق تورم رو دارن هزار جور مزایا دارن.خاک برسرما کارگران که همه در مورد ما نظر میدن جز خودمون
  • بی غم IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    3 0
    فکر کنم برای دروغ 13 خیلی زوده اوضاع کارگران بهتر از کارمندان است
  • حبیب IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    چی بگم . اگه ناسزا بگم مطمئن هستم نشون نمیدین . آخه آدم حسابی کارگر بخش خصوصی رو داری با کارمندان مقایسه میکنی . از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر یکسره کار کردن . بدون اینکه صاحب کار یک وعده غذایی در نظر بگیره . بدون سرویس رفت و برگشت که کرایه ماشین هم پای خودت هست . حقوق را هر وقت کارفرما دوست داشت بهت بده . شاید دو الی سه ماه از حقوق خبری نباشه که ما کارگرهای قطعه ساز خودروی طرف قرار داد با شرکت سایپا دست به گریبان اونیم . نه از ارزاق ماه رمضان خبری هست نه مناسبتهای اعیاد تازه پاداش و راندمان کاری رویای ماست . اگه بیمار بشیم هم باید مرخصی کسر بشه هم کسر کار . کجای کار کارگر با کارمند قابل مقایسه است .
  • ح.عبدالهی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    6 2
    آره جون بابات !اینهارو ببین خوش خواب 1. مدلهای مختلف خواربارو و بن و زمینهای آنچنانی و ..... کارمندان میگیرند و کارگران همیشه خوابشو میبینند . 2. کارمندان تمامی تعطیلات و بعد از ظهرهای روز کاری به شغل دوم عنایت میفرمایند یا به استراحت ! کارگر بدبخت همیشه خوابشو میبینه چون تعطیل و غیر تعطیل براش مفهومی نداره باید کارکنه وگرنه اخراجه 3. ساعت کاری کارمند 8صبح الی 2 بعدازظهر ولی کارگران از 7صبح الی 6 بعداز ظهر باید کارکنند بدون اعتراض . بازم بگم ......
  • ال IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    4 0
    عجب انقلابي شد ما كه شاخ درآورديم
  • داودی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    به تبدیل وضعیت کارمندان قرار دادی که همیشه نصف حقوق دیگران رامیگیرند عمل کنید یا احمدی نژاد را میاریم
  • اسدزاده IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    دوستان کارگر شمشیر برای کارمندان نکشید قضیه کارمندیم دور از جون دوستان شده ماجرای توش خودما کشته بیرونش مردما البته بازم بگم دور از جون شما ولی کارمنداهم عین کارگروصاحب کاری شماس هیچ فرقی نداره یه عده کارمیکنن یه عده میخورن و حقوقای دوست داشتنی میگیرن پس گوش به حرف این آقا جبهه نگیریم
  • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    0 0
    خداوکیل کارگرگناه کرده تواین مملکت شده کارگردورازجون کارمنداازقدیم گفتن کارکردن ...خوردن ...