جعفرزاده اظهار کرد: از منظر اسلام باید با متخلفین اقتصادی به شدت برخورد شود، به شرطی‌که این اقدام منجر به تلف شدن بیت‌المال شود.

حکم اعدام بابک زنجانی منجر به تلف‎شدن بیت‌المال نشود
به گزارش قدس آنلاین،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا،با اشاره به حکم اعدام برای یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی اظهار کرد: بنده معتقدم با اجرای حکم اعدام همه مشکلات و فسادهای اقتصادی حل نمی‌شود بلکه مردم منتظرند بدانند که آیا این پول‌ها بر می‌گردد یا خیر و با حکم اعدام اصل موضوع منتفی نشده است.

تکلیف پول‌های خارج شده از کشور روشن شود
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قبلا این شخص اعلام کرده بود قصد دارم پول‌ها را واریز کنم و علی‌رغم اینکه به وی مهلت داده بودند اما اندکی تسامح و تساهل پش آمد؛ بنابراین بنده با اعدام این شخص مخالف نیستم اما باید پاسخ این سؤال هم روشن شود که تکلیف این پول‌هایی که از کشور خارج شده است چه می‌شود؟
جعفرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا با عودت این پول‌ها به بیت‌المال می‌توان در حکم بابک زنجانی تجدیدنظر کرد؟ گفت: از لحاظ حقوقی اطلاعی ندارم که چنین چیزی ممکن است یا خیر اما باید زمینه‌ای وجود داشته باشد که این سرمایه‌ها به کشور برگردد و صرف برخورد با متخلف دردی را دوا نمی‌کند.

نحوه برخورد با مفسدان اقتصادی از منظر اسلام
عضو کمیسیون برنامه‌ و ‌بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی درباره دلایل بروز فسادهای کلان اقتصادی در کشور عنوان کرد: بنده قبول دارم که فسادها زیاد شده و عدم تعهد دولت‌ها به رعایت قانون منجر به شکل‌گیری چنین فسادهایی می‌شود اما باید با متخلفین به شدت برخورد صورت گیرد، به شرطی‌که این اقدام منجر به تلف شدن بیت‌المال شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره بهترین روش برخورد با مفسدان اقتصادی از منظر قرآن کریم و دین مبین اسلام عنوان کرد: از منظر اسلامی چون این افراد، عملکرد ظام دینی اسلام را مختل کرده و در توسعه و بسط گسترش اسلام خلل ایجاد می‌کنند باید با شدیدترین شکل ممکن با آنها برخورد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
    0 0
    چی بگم...