مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۳۵ هزار و ۱۳۶ نمونه کالا از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی دریافت شده که ۸۴۸ نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی مغایرت داشتند.

مغایرت۸۴۸ نمونه کالای وارداتی با استانداردهای ملی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: در 11 ماهه امسال تعداد 35 هزار و 136 نمونه در زمینه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی و.... توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است که آزمون‌های مختلفی بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 236 هزار و 612 آزمون بر روی نمونه‌های فوق انجام شده که بر اساس نتایج آزمون اعلام شده، 34 هزار و 288 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 848 نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.
مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: همچنین در این مدت با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری‌های درست و برای اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد 413 مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی نیز بر اساس استانداردهای ملی مربوطه توسط کار‌شناسان این اداره کل انجام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.