۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 359237

گوگل، آزمایشگاهی تحقیقاتی درون یک خودروی ون به راه انداخته است، این ون در سراسر آمریکا در حال حرکت است.

خودروی ونی که آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از آسوشیتد پرس، گوگل برای گرفتن ایده های بهتر از کاربران خود و تولید محصولات کاربردی تر، تصمیم گرفته است که به طور مستقیم با مردم در ارتباط باشد.

به همین منظور، کمپانی گوگل خودروی ونی را تبدیل به آزمایشگاهی تحقیقاتی کرده است. این ون تحقیقاتی با چندین محقق، در سراسر ایالات متحده به حرکت درآمده و مردم را برای انجام تست های کاربردی گوناگون در خصوص محصولات فناوری و نرم افزارهای اینترنتی فراخوانده است.

در این ون تحقیقاتی، محققان گوگل پس از دعوت مردم برای تست کردن برنامه ها و خدمات گوشی های هوشمند و سایر برنامه ها، به تماشای نحوه ی عملکرد مردم توجه می کنند و مشاهدات خود را از این عملکرد ثبت می کنند.

این ون در مقابل کالج ها، پارک ها، کتابخانه ها و سایر مراکز شلوغ توقف دارد و در هر مکان از حدود 500 نفر اطلاعات کسب می کند.

در این پروژه، از شرکت کنندگان در تحقیق با اهدای کارت های هدیه قدردانی می شود.

هنوز مشخص نیست که گوگل دقیقا برای جمع آوری چه اطلاعاتی این پروژه ی مطالعاتی را به راه انداخته است، اما تست های موجود در این پروژه نشان می دهد که در حال جمع آوری اطلاعات کلی برای گسترش و توسعه ی تکنولوژی های مربوط به آسان کردن زندگی های عمومی و روزمره می باشد.

این پروژه ی تحقیقاتی، اکنون تنها در ایالات متحده ی آمریکا در حال اجرا می باشد و مشخص نیست که آیا در سایر مناطق دنیا نیز به اجرا در خواهد آمد یا خیر.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.