زن‌ها در روسیه از تمام جهان حتی کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی، امکان بیشتری برای مدیر شدن دارند.

 صنایعی که مدیران ارشد زن دارند! + اینفوگرافیک

به گزارش قدس آنلان به نقل از صدای اقتصاد، آمارهای جهانی نشان می‌دهد سهم زنان از کل مناصب ارشد مدیریتی در جهان، ۲۲ درصد است. گرانت تورنتون، پنجمین شبکه بزرگ حسابداری و بازاریابی دنیا که در آمریکا فعالیت می‌کند، تحقیقاتی انجام داده که بر اساس آن‌ها می‌توان سهم زنان را در صنایع مختلف و کشورهای مختلف از نظر داشتن مناصب ارشد مدیریتی برآورد کرد.

بر این اساس، صنایعی که زنان در آن‌ها امکان پیشرفت بیشتری برای رسیدن به مقام‌های مدیریتی دارند، آموزش و خدمات اجتماعی، و بهداشت و درمان است. از هر ۱۰ مدیر در این بخش‌ها، ۴ مدیر زن هستند. در بخش معدن نیز با کم‌ترین میزان تنها ۱۲ درصد از زنان مدیر هستند.

اما بررسی وضعیت کشورها نیز نشان می‌دهد زن‌ها در روسیه از تمام جهان حتی کشورهای پیشرفته اروپایی و آمریکایی، امکان بیشتری برای مدیر شدن دارند. در روسیه، ۴۵ درصد از مدیران ارشد زن هستند. این رقم در انگلستان در مقایسه با روسیه کم‌تر از نصف و ۲۱ درصد است. آلمان نیز با ۱۵ درصد، در جایگاه‌های قعر رتبه‌بندی جهانی قرار دارد و بعد از آن، ژاپن با ۷ درصد قرار گرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان بعد از روسیه در کشورهای اروپای شرقی مانند استونی، لتونی و لهستان، وضعیت بهتری برای مدیر شدن دارند. بر اساس گزارش ایندیپندنت، برخی‌ از محققان بر این باورند که این وضعیت، میراث کمونیسم در این کشورهاست که ارزش‌های برابری را ترویج کرده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.