مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: طرح هلال بهشت در ایام نوروز ۹۵ در خراسان رضوی اجرا می‌شود و مجموعاٌ ۴۵ پایگاه ثابت و سیار در ایام نوروز برای ارائه خدمات امدادی و ایمنی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

طرح هلال بهشت در ایام نوروز ۹۵ در خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی ظهر امروز در نشست خبری طرح نوروز 95 جمعیت هلال احمر خراسان رضوی که در سالن اجتماعات ساختمان اصلی این جمعیت برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر استان به‌عنوان مسئول کمیته امداد و نجات ستاد تسهیلات خدمات سفر با هماهنگی و همکاری شورای هماهنگی مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی و دانشکده پزشکی، برنامه‌های ویژه‌ای را با عنوان طرح «هلال بهشت» جهت فراهم‌سازی سفری بی‌دغدغه و ایمن برای زائران و شهروندان پیش بینی کرده است.
وی افزود: طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر از 25 اسفندماه آغاز می‌شود که در مجموع در سطح استان 25 پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، 19پایگاه موقت و سیار و یک بالگرد امدادی در مسیر هوایی راه‌های مواصلاتی تعبیه شده و همچنین پایگاه کوهستانی در ارتفاعات اخلمد در طول ایام سال خدمت رسانی می‌کند.
‌‌احمدی با اشاره به اینکه در مجموع روزانه بیش از 200نفر امدادگر و نجات‌گر در پایگاه‌های هلال احمر در سطح استان خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: در حوزه طرح ملی ایمنی و سلامت با برنامه‌های آموزشی در راستای ترویج فرهنگ پیش‌گیری  از حادثه و افزایش ظرفیت جمعیت‌های محلی، 2 هزار و 300 جوان با حضور در 15 پایگاه 12 ساعته و 5 پایگاه شبانه روزی به فعالیت امدادی می‌پردازند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستای تمهیدات پزشکی و ایمنی استقبال از مقام معظم رهبری در آغاز سال نو 13 دستگاه آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و 150 نفر نیروی هلال احمر و 50 نفر تیم ویژه سحاب به صورت آماده باش در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به فعالیت 90 خانه داوطلبی با عنوان خانه‌های هلال در تمامی حوزه‌های زیر پوشش هلال احمر، گفت: 3 داروخانه‌ شبانه‌روزی نیز در درمانگاه‌های فعال مشهد، نیشابور و تربیت حیدریه فوریت‌های دارویی زائران را تامین می‌کنند.
احمدی افزود: سال گذشته 16 شعبه در استان داشتیم که در سال جاری 6 شعبه اداری در شهرستان‌های استان افتتاح کردیم و در 23 اردیبشهت سال آینده نیز انتخابات مجامع جمعیت شهرستان‌های هلال احمر استان برگزار می‌شود که از تمامی ظرفیت‌ها برای مشارکت جوانان و دواطلبان نیز بهاره می‌گیریم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال جاری 86 درصد اعتبارات مصوبه تخصیص یافته است، گفت: در حال حاضر ما 25 پایگاه ثابت داریم که از این تعداد 17 پایگاه مجهز به خودروها و ست‌های نجات پیشرفته است و نیاز به 8 ست دیگر برای تکمیل امکانات خود داریم.
همچنین در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام اسدالله اسدی مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش نظارتی و هدایتی دفتر نمایندگی فقیه بر مجموعه عملکرد معاونت‌ها و بخش‌های هلال احمر استان، گفت: با توجه به بدنه کاری مردمی، جوان محور و داوطلبانه‌بودن اکثر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر، سه شورای فرهنگی، اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مناسبت‌های ملی و مذهبی وظیفه برنامه ریزی فرهنگی و نظارت شرعی بر عملکرد این نهاد را بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه برای میزبانی از مقام معظم رهبری در روز نخست سال جدید، راه اندازی خیمه‌های نماز و پایگاه‌های مشاوره دینی در تمام ایستگاه‌های جمعیت هلال احمر و برگزاری کانون‌های طلاب برای خدمت رسانی معنوی و امدادرسانی روحی و روانی به افراد آسیب دیده و خانوادگان آنها از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.